4 روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به سبک رستورانی

به گزارش واندر هنگر، مرینیت کردن انواع گوشت با ماست یکی از حرفه ای ترین روش ها برای طعم بخشیدن به کباب در رستوران ها است. مزه دار کردن گوشت قبل از پخت با ماست طعم بی نظیری به کباب می بخشد و موجب می گردد بافت گوشت شما نرم تر گردد. اگر دوست دارید طرز تهیه چنجه ماستی خوشمزه را یاد بگیرید و بدانید نرم کردن گوشت کبابی با ماست چطور انجام می گردد، در این مقاله از در با ما همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص مزه دار کردن گوشت با ماست پاسخ خواهیم داد.

4 روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به سبک رستورانی

روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست

مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به روش های مختلفی انجام می گردد. شما می توانید برای مزه دار کردن انواع کباب با گوشت گوسفندی و گوساله با ماست، طعم دار کردن مرغ با ماست و یا حتی مرینیت کردن گوشت استیک قبل از پخت با ماست بهره ببرید. در ادامه می توانید با چندین روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست آشنا شوید.

مرینیت کردن گوشت کبابی و استیکی با ماست موسیر

روش اول برای مزه دار کردن گوشت کبابی و استیکی با ماست استفاده از است. این روش که بعضی به آن مرینیت کردن به سبک ایرانی نیز می گویند، یکی از برترین ترکیباتی است که می توانید برای طعم دادن به انواع گوشت قرمز کبابی و یا مزه دار کردن استیک گوشت بهره ببرید.

در ادامه می توانید با روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست موسیر آشنا شوید.

مواد لازم برای مزه دار کردن گوشت قبل از پخت با ماست موسیر

  • ماست موسیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • سس کچاپ: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • فلفل قرمز: 2 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زعفران: به میزان لازم
  • آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر موسیر: 1 قاشق مرباخوری
  • پیاز ریز رنده شده 1 لیوان

روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست موسیر

برای مزه دار کردن انواع گوشت با ماست موسیر ابتدا باید نیم کیلو گوشت را بشویید و خوب خشک کنید. سپس آن را به میزان کبابی برش دهید. با استفاده از خلال دندان یا یک سوزن تمیز و نسبتاً بزرگ گوشت را سوراخ کنید تا مواد به داخل گوشت نفوذ کند.

سپس همه مواد لازم برای مزه دار کردن گوشت را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سس مخصوص را داخل یک پلاستیک زیپ دار بریزید و سپس گوشت ها را به آن اضافه کنید. درب پلاستیک زیپ دار را ببندید و با بیفتک خوب گوشت را بکوبید. این کار موجب می گردد گوشت شما بهتر مزه دار گردد و طعم ها به خورد گوشت برود.

بعد از کوبیدن گوشت باید آن را داخل یک ظرف درب دار بریزید و در یخچال قرار دهید. در صورتی که از این روش برای مزه دار کردن گوشت کبابی استفاده می کنید، بهتر است پیاز را رنده کنید و تنها آب پیاز را به گوشت اضافه کنید تا پیازها در زمان کباب کردن نسوزند و موجب تیره شدن کباب نشوند.

در صورت تمایل می توانید انواع، ، ،، ، ، ،، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

طرز تهیه چنجه ماستی خوشمزه

یکی از محبوب ترین کباب های ایرانی است که بعضی به آن کباب کنجه نیز می گویند. کباب چنجه ماستی یکی از لذیذترین کباب هار استان فارس است که معمولاً در بیشتر عروسی ها و جشن های مهم سرو می گردد. در ادامه می توانید با روش طعم دار کردن گوشت راسته کبابی برای کباب چنجه ماستی آشنا شوید.

مواد لازم برای مزه دار کردن گوشت چنجه با ماست

  • گوشت راسته یا فیله گوسفند: 500 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • ماست چکیده: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه: 1 عدد
  • فلفل سیاه: به میزان لازم

مراحل طعم دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب چنجه با ماست

برای مزه دار کردن گوشت گوسفندی با ماست برای کباب چنجه باید گوشت را خرد کنید و کمی با بیفتک بکوبید تا گوشت نرم گردد. سپس داخل یک کاسه بزرگ ماست، آبلیمو و روغن زیتون را ترکیب کنید. سپس پیاز را به صورت ریز رنده کنید و آن را با دست فشار دهید و آب پیاز را به این ترکیب اضافه کنید.

حالا گوشت را همراه با فلفل دلمه خرد شده و فلفل سیاه به سایر مواد اضافه کنید. یک دستکش به دست کنید و مواد را خوب ترکیب کنید. سپس یک سلفون روی ظرف گوشت ها بکشید و آن را برای حدود 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار گردد.

روش مرینیت کردن جوجه کباب با ماست

یکی از خوشمزه ترین روش هایی است که می توانید در خانه برای مزه دار کردن مرغ ها بهره ببرید. خواباندن مرغ در ماست موجب نرم شدن و خوش طعم شد جوجه می گردد و حتی به هضم بهتر آن نیز یاری می نماید. در ادامه می توانید با طرز مزه دار کردن جوجه کباب ماستی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با ماست

  • مرغ: کیلوگرم
  • ماست چکیده: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز بزرگ: 2 عدد
  • زعفران دم نموده: 6 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: 1/4 قاشق چای خوری
  • نمک، زردچوبه، پاپریکا و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: 2 عدد
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • کره: 50 گرم

مراحل مزه دار کردن جوجه کباب با ماست

برای مزه دار کردن جوجه کباب با ماست باید مرغ ها را بشویید و خرد کنید. میزانی زعفران روی مرغ ها بریزید تا زعفران به خورد مرغ ها برود. سپس در یک کاسه ماست، پیاز خلالی خرد شده و نمک و فلفل را ترکیب کنید.

مواد را خوب هم بزنید و بعد مرغ ها را به آن اضافه کنید. در ادامه زردچوبه، پاپریکا، فلفل سیاه و فلفل دلمه نگینی خرد شده را همراه با آبلیمو به سایر مواد اضافه کنید. یک دستکش به دست کنید و مواد را خوب ترکیب کنید.

یک سلفون روی ظرف مرغ ها بکشید و آن را حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس روغن را به مواد اضافه کنید و دوباره آن را برای حدود 12 ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار گردد. در صورت تمایل می توانید، ، را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات و فوت و فن های روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست

*برای به هیچ عنوان از ظروف فلزی استفاده نکنید، معمولاً ظروف شیشه ای و پلاستیکی گزینه مناسبی برای این کار هستند.

*هیچگاه در زمان مزه دار کردن گوشت قبل از پخت به آن نمک اضافه نکنید. نمک موجب دیر پخت شدن و سفت شدن گوشت می گردد. بهتر است نمک را بعد از پخت به گوشت اضافه کنید.

*برای مرینیت کردن انواع گوشت کبابی با ماست یا سایر مواد باید به جای پیاز از آب پیاز بهره ببرید. این کار از سوختن پیاز در هنگام کباب کردن گوشت و بعلاوه سیاه شدن کباب جلوگیری می نماید.

*در روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست بهتر است از و کمی ترش مزه بهره ببرید.

*ماست چرب و سنتی برای مزه دار کردن گوشت کبابی گزینه مناسب تری است. اگر ماست شما چرب نیست، می توانید میزانی روغن زیتون و کره به گوشت اضافه کنید تا خوشمزه تر گردد.

*برای طعم دار کردن مرغ یا گوشت با ماست قبل از کباب کردن می توانید آن را با میزانی ماست چکیده، و ادویه های مختلف مرینیت کنید.

*برای مزه دار کردن گوشت با ماست قبل از پخت، باید ابتدا ماست را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید و در نهایت گوشت را داخل سسی که درست کردید بریزید تا مزه دار گردد.

سوالات متداول

نرم کردن گوشت کبابی با ماست چگونه است؟

اگر برایتان این سوال ایجاد شده که برای نرم شدن گوشت کبابی چه کنیم، پیشنهاد ما اضافه کردن ماست است. ماست بافت گوشت را نرم و ترد و جویدن آن را راحت تر می نماید. برای این که گوشت شما با ماست نرم گردد، بهتر است از ماست ترش بهره ببرید و گوشت را حداقل برای 6 ساعت داخل سسی که با ماست آماده نموده اید بخوابانید.

در روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست از چه نوع ماستی استفاده می گردد؟

برای مزه دار کردن گوشت قبل از پخت بهتر است از ماست ترش و چرب سنتی بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2228

به "4 روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به سبک رستورانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "4 روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به سبک رستورانی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش مرینیت کردن انواع گوشت با ماست به سبک رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید