30 مدل جدید طراحی اتاق بازی مناسب نوجوانان و بزرگسالان

به گزارش واندر هنگر، طراحی اتاق بازی و سرگرمی به شیوه ای اصولی از مقوله هایی است که کمتر در کشورمان به آن پرداخته می گردد. بیشتر مکان های تفریحی فقط تمرکز خود را بروی وسایل سرگرمی می گذارند و توجه چندانی به معماری نمای داخلی و چیدمان مرتب و لوکس دکوراسیون اتاق های بازی نمی نمایند. البته چنین ایده های نابی را می گردد در منازل مسکونی هم پیاده کرد، قاعدتا اتاق بازی در خانه آن هم با تجهیزات کاملی مثل میز بیلیارد و پینگ پونگ، فوتبال دستی و میزی مخصوص بازیهای ساده کارتی و تخته ای، یک ویژگی لوکس محسوب می گردد اما قطعا ارزشش را خواهد داشت. بسیاری از خانواده ها دوست دارند فرزند جوان یا نوجوانشان در محیط های سالم رفت و آمد نموده و تفریح نشاط بخش و سالمی داشته باشند، در چنین شرایطی داشتن یک اتاق بازی و سرگرمی، هر چند کوچک، بسیار مناسب و مفید خواهد بود. اتاق بازی جایی است که دوستان و آشنایان، می توانند بدون نگرانی تا ساعت ها در آن مشغول باشند.

30 مدل جدید طراحی اتاق بازی مناسب نوجوانان و بزرگسالان

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

طراحی اتاق بازی براساس تم های متناسب با فعالیت ها و بازی ها انجام می گردد. به عبارت دیگر نوع بازی یا بازی هایی که قرار است در اتاق صورت بگیرند، تم نهایی دیزاین اتاق را معین خواهد نمود. اتاق بازی هایی که مخصوص بزرگسالان طراحی می گردد، طراحی کاملا متفاوتی با اتاق بازی بچه ها و نوجوانان خواهد داشت. در این مطلب با سی نمونه زیبا از طرح های بسیار شیک اتاق بازی آشنا خواهید شد که علاوه بر خانه، در محیط های عمومی و تجاری نیز قابل اجرا هستند، عکس های این مطلب می تواند منبع خوبی برای الهام گیری شما عزیزان باشد. لطفا تا خاتمه مطلب همراه ما باشید.

بسیاری از اتاق بازی ها طوری طراحی می شوند که حالتی شبیه به یک غار تاریک و دنج داشته باشند، در حقیقت محبوب ترین طرح اتاق بازی خصوصا از نوع تجاری همین نوع طراحی است. برای تکمیل اتاق در کنار وسایل بازی، آپشن هایی مانند میز بار با جایگاه های شیک و تلویزیون برای پخش برنامه مورد علاقه هنگام بازی نیز اضافه می شوند. به چنین اتاق هایی می گردد لقب اتاق سرگرمی کامل را داد.

لیست قیمت 41 مدل بهترین بازی آموزشی در بازار + خرید

رنگ خاکستری و بطور کلی رنگ های تیره از گزینه های بسیار محبوب برای طراحی اتاق بازی هستند. رنگ های تیره و بالاخص رنگ خاکستری، با ایجاد یک زمینه خنثی، در عین حفظ کلاس و زیبایی، تمرکز افراد را بروی بخش بازی اتاق معطوف می نماید. نکته بسیار مهم در اینجا پیاده سازی یک سیستم نورپردازی بی نقص و برنامه ریزی شده است. از آنجایی که قرار است فضا تمی تاریک داشته باشد، احتیاجی نیست تمام قسمت های اتاق با نور یکسان روشن شوند، نورپردازی به اندازه کافی، در قسمت های گوشه و خارج از فوکوس اتاق، در کنار نورپردازی تاکیدی برای ایجاد تمرکز بروی فضای بازی، مناسب ترین تکنیک انتخابی می باشد. همانطور که می دانید نورپردازی در فضاهای تاریک، تاثیر بسیار مهمی در ذهن فرد گذاشته و حس نهایی او در خصوص فضا را معین می نماید.

زیرزمین خانه یا پارکینگ محل خوبی برای طراحی اتاق بازی است، خصوصا زیرزمین که در حقیقت بسیاری از باشگاه ها و اتاق های بازی با اهداف تجاری در همین قسمت قرار می گیرند. زیرزمین عموما منبع مناسبی برای دریافت نور در طول روز ندارد و تمام نور خود را از لامپ های برقی می گیرد. اگر اهداف تجاری دارید، استفاده از سقف کاذب و نورپردازی مخفی و باشکوه ایده ای بسیار چشم گیر و عالی خواهد بود. نور مخفی باعث می گردد رنگ های خنثی بکار رفته در دکوراسیون بیشتر خودنمایی نمایند. برای تکمیل دکوراسیون هم قرار دادن چند عدد میز بازی مثل بیلیارد، فوتبال دستی، پینگ پنگ و پینبال در مرکز اتاق درست زیر لوسترهای سقفی شیک مخصوص روشنایی سطح میز، بهترین و لوکس ترین ظاهر را ایجاد خواهد نمود.

39 مدل بهترین بازی فکری، کارتی و صفحه ای + خرید

طراحی اتاق بازی برای اعضای خانواده گزینه های بسیار بیشتری را برای انتخاب وسایل سرگرمی در اختیار خانواده قرار می دهد. در چنین محیط هایی توصیه می گردد حتی الامکان از تم های دارک و تیره استفاده نکنید. اتاق های بازی خانوادگی عمدتا پلانی باز و تمی روشن دارند، چرا که معمولا از اتاق های بازی خانوادگی علاوه بر بزرگسالان، خردسالان نیز استفاده می نمایند، در نتیجه فضا باید مناسب بچه ها نیز باشد. همچنین بچه ها و نوجوانان امروزه بیشتر علاقمند به بازی های ویدیویی یا تماشای فیلم و سریال هستند، بنابراین بهتر است با قرار دادن بازی های که احتیاج به فعالیت بیشتر دارند، مثل پینگ پونگ و بیلیارد یا حتی بازی های کارتی و تخته ای فکری، آنها را به فعالیت جسمی و ذهنی بیشتر نیز ترغیب کرد. البته این موضوع به معنی کنار گذاشتن سیستم سرگرمی بازی های ویدیویی مثل کنسول های بازی نیست، این موارد هم می توانند در کنار سایر لوازم در طراحی اتاق لحاظ شوند.

برای انتخاب سبک طراحی اتاق بازی، سبک های مدرن و روستیک، پرطرفدارترین ها هستند. دکورهای روستیک بخاطر استفاده زیاد از چوب طبیعی، یک فضای بی نهایت دنج، گرم و دعوت نماینده ایجاد می نماید که صمیمیت در آن موج می زند. از طرف دیگر دکورهای مدرن بیشتر مناسب محیط های تجاری بوده و حسی لوکس و رسمی به فضا می دهند، البته دکورهای مدرن هم بخاطر حضور رنگ های خنثی، آرامش بخش بوده و اظطراب را از حاضران در اتاق بازی دور می نماید.

منبع: اتاق
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1282

به "30 مدل جدید طراحی اتاق بازی مناسب نوجوانان و بزرگسالان" امتیاز دهید

1 کاربر به "30 مدل جدید طراحی اتاق بازی مناسب نوجوانان و بزرگسالان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل جدید طراحی اتاق بازی مناسب نوجوانان و بزرگسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید