گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد

به گزارش واندر هنگر، مجموعه 13 قسمتی قندنامه به کارگردانی محسن کریمیان با موضوع اهمیت زبان و ادب فارسی در ایام نوروز میزبان مخاطبان خود در شبکه مستند خواهد بود.

گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد

قندنامه عنوان یک مجموعه کوتاه تلویزیونی به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن کریمیان است که در ایام نوروز 1401 روی آنتن شبکه مستند می رود.

این مجموعه که در سیزده قسمت 10 دقیقه ای با حال و هوای نوروزی فراوری شده است، با لحنی شیرین از اهمیت زبان و ادب فارسی می گوید و از تاثیر و گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی در کشورها و ملت های مختلف در ادوار تاریخی صحبت می نماید.

قندنامه به عنوان تازه ترین محصول مرکز مستند سوره، کوشش دارد پاسخی برای ضرورت توجه به حفظ و توسعه زبان و ادبیات فارسی و نیز دل نگرانی ها نسبت به به خطر افتادن فرهنگ ایرانی باشد.

رباعی همایون، امیرالامرای چین 1 و 2، بوی جوی مولیان، حافظ و گوته، شعر عطار، نامه گیوک خان، بر گستره بالکان، فردوسی دوستان، تا قلب مالزی، مترجمان بخارست، ترکان فارسی دوست و آرزوی بورخِس عناوین قسمت های مختلف این مجموعه است.

قندنامه علاوه بر شبکه مستند از دیگر شبکه های تلویزیونی نیز پخش می گردد.

عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان و تهیه کننده: محسن کریمیان، پژوهشگر و نویسنده: سعید فرمانی، گوینده متن: فریبا رمضان پور، گروه گرافیک متحرک: امین صادقی اصفهانی، محسن سهرابی و حسین ملک حسینی و تهیه شده در مرکز مستند سوره.

خبرنگاران فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2027

به "گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید