کمیته های متناظر حمل ونقل تاسیس می گردد

به گزارش واندر هنگر، فراخوان تشکیل کمیته های فنی متناظر با عنوان سیستم های حمل و نقل هوشمند و سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک راه ها اعلام شد.

کمیته های متناظر حمل ونقل تاسیس می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) و همچنین وجود کمیته های تخصصی در این سازمان، ضروری است که تمامی کشور های عضو، کمیته های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته های تخصصی ISO و یا تغییر آن ها ایجاد نمایند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC 204) با عنوان سیستم های حمل و نقل هوشمند و همچنین کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC 241) با عنوان سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک راه ها دو کمیته ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آن ها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی، از جمله جنبه های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از 23 دی ماه امسال شروع شده است و تا 12 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می توانند فرم عضویت را از این جا دریافت به پس از تکمیل، به نشانی [email protected] ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 744

به "کمیته های متناظر حمل ونقل تاسیس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته های متناظر حمل ونقل تاسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید