کشته شدن یک نظامی لهستانی در مرز بلاروس و لهستان

به گزارش واندر هنگر، همزمان با افزایش تنش در مرز لهستان با بلاروس، ارتش لهستان با صدور بیانیه ای مرگ یک نظامی خود در مرز با بلاروس را تایید کرد.

کشته شدن یک نظامی لهستانی در مرز بلاروس و لهستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از کشته شدن یک نظامی ارتش لهستان در مرز با بلاروس خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، در جریان حادثه تیراندازی، یک نظامی ارتش لهستان مستقر در خطوط مرزی جان خود را از دست داد.

شبکه خبری راشاتودی نیز در این زمینه گزارش داد که ارتش لهستان تایید نموده که یک نظامی لهستانی در مرز شرقی این کشور با بلاروس جان خود را از دست داده و اضافه نموده است که مرگ او در نتیجه یک حادثه بوده و هیچ شخص ثالثی در آن دخیل نبوده است.

تیپ مکانیزه هفدهم ویلکوپولسکا لهستان در بیانیه ای اعلام کرد که این نظامی حدود یک هفته پیش در مرز مستقر شد. در این بیانیه آمده است که بر اساس گزارش اولیه، سلاح وی به طور تصادفی شلیک شده و هیچ شخص ثالثی در این حادثه دخیل نبوده است.

بحران ناشی از سرگردانی هزاران پناهجو در مرز بلاروس و لهستان به ویژه در آستانه فصل سرما و فقدان نیروهای امدادی ، اختلافات شدیدی را بر سر مسائل ژئوپلتیکی به بار آورده و نگرانی هایی را درباره بروز فاجعه ای انسانی برانگیخته است.

از هفته پیش به این سو بر شمار پناهجویانی که به امید ورود به اتحادیه اروپا به جمعیت سرگردان در نزد مرز بلاروس و لهستان ملحق شده اند، اضافه نموده شده است. برآوردها نشان می دهد که هزاران پناهجو اکنون در مرز دو کشور تجمع نموده اند.

افرادی که می خواهند از بلاروس خارج شوند اجازه ورود به لهستان را ندارند، زیرا سیم خاردارها و انبوه نیروهای امنیتی که ورشو اعزام نموده مانع آنها می شوند. این افراد در دمای منجمد کننده هوا و بدون دسترسی به مایحتاج اساسی و مراقبت های بهداشتی بسر می برند و نگرانی ها درباره سلامت آنها رو به افزایش است.

اریوس کامنسکی، وزیر کشور لهستان روز شنبه گفت، مقامات کشورش تلاش می کنند این دیوار تازه را تا سرانجام نیمه اول سال آینده میلادی تکمیل کنند. او افزود که ،دیوار مرزی تازه به طول 180 کیلومتر و به ارتفاع پنج متر خواهد بود.

لهستان در روزهای گذشته بر شمار نظامیان و نیروهای مکانیزه خود در مرز با بلاروس اضافه نموده و این موجب درگیری محتمل بین دو کشور شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1871

به "کشته شدن یک نظامی لهستانی در مرز بلاروس و لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن یک نظامی لهستانی در مرز بلاروس و لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید