کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق

به گزارش واندر هنگر، مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: حوادث صنعت برق در تمامی ابعاد در امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی روبرو شده است.

کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به این سوال که خاموشی های اخیر اتفاق افتاده درسطح کشور، متناقض از ادعای گذر از پیک مصرف بدون خاموشی برنامه ریزی شده است، گفت: صنعت برق کشور یک صنعت پیوسته است و زمانی که متقاضی مصرف کلید را در خانه خود می زند، برق باید در نیروگاه فراوری گردد. در حقیقت این انرژی قابل ذخیره نیست و هر اتفاق در این شبکه منجر به اختلال در فرایند برق رسانی می گردد.

*کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق در امسال

مدیرعامل توانیر، ضمن اشاره به اینکه 900 هزار کیلومتر شبکه انتقال وتوزیع در سطح کشور است، شرح داد: رخ دادن تعداد انگشت شماری از حوادث در این شبکه وسیع منجر به بروز خاموشی خواهد شد اما این خاموشی ها جزء خاموشی برنامه ریزی شده نبوده و به سرعت برطرف خواهد شد.

متولی زاده، با اشاره به آمار حوادث اتفاق افتاده در صنعت برق گفت: حوادث صنعت برق در تمامی ابعاد در امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی روبرو شده است.

*امسال خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم

وی در بیان تفاوت خاموشی ناشی از حادثه و خاموشی برنامه ریزی شده گفت: در امسال هیچ خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم و خاموشی های ناشی از حادثه نیز به سرعت برطرف شده است، ضمن اینکه تعداد خاموشی های ناشی از حادثه نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا نموده است.

این مقام مسئول در شرح قطعی برق دو ساعته عصر دیروز در منطقه جنت آباد تهران، اظهار داشت: علت این خاموشی به دلیل مشکل به وجود آمده در یکی از ترانس های توزیع منطقه مذکور بوده است که به جهت برطرف این مشکل برق منطقه در مدت کوتاهی قطع شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1146

به "کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید