ژاپن، کره جنوبی را از لیست سفید تجاری خود خارج کرد

به گزارش واندر هنگر، گروه دنیا، شرق آسیا با دو جنگ تجاری درگیر شده است. از یک سو رئیس جمهوری امریکا در جدیدترین دور جنگ تعرفه ای خود با چین از اعمال تعرفه ای 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی اطلاع داد و از سوی دیگر ژاپن نیز کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری اش خارج کرد.

ژاپن، کره جنوبی را از لیست سفید تجاری خود خارج کرد

به گزارش سایت شبکه خبری بی بی سی، با حذف کره جنوبی از لیست سفید شرکای تجاری اش که بر این مبنا کم ترین کنترل تجاری بر آنها اعمال می گردد، سئول از این پس برای صادرات کالاهای خود به آفتاب تابان، با مسائل بسیاری روبرو خواهد شد. زیرا کشورهایی که در لیست سفید تجاری ژاپن قرار دارند، می توانند با کم ترین کنترل ها کالاهای فراوری خود را که از فناوری بالایی بهره مند هستند، به ژاپن صادر نمایند.

حذف کره جنوبی از این فهرست می تواند دو کشور را وارد جنگ تجاری بی سابقه ای کند. جنگی که دیروز اندکی پس از آنکه ژاپن خبر از خروج سئول از لیست سفید خود داد، در پیغام مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی رگه های آن مشاهده شد. او این کار را خودخواهانه و آن را تهدیدی جدی در روابط دو کشور خواند.

اقدام توکیو در برابر سئول می تواند صادرات محصولات فناوری کره جنوبی را با خطری جدی روبرو کند. ژاپن ماه پیش نیز کنترل بر صادرات سه ماده با فناوری بالا به کره جنوبی را که برای ساخت تراشه های حافظه و صفحات نمایش ضروری است، تشدید نموده بود.

تنش در روابط دو کشور شرق آسیا در حالی بالا گرفته است که دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا نیز در جدیدترین دور جنگ تعرفه ای خود با چین اطلاع داد که از ماه سپتامبر، تعرفه ای 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال خواهد شد.

ترامپ چین را متهم نموده که به وعده خود برای خرید محصولات کشاورزی امریکا به میزانی بیش از آنچه که اکنون است عمل ننموده است. انتظار می رود چین نیز بزودی دست به اقدامی تلافی جویانه بزند. تعرفه جدید امریکا بر محصولات چینی تنها یک روز پس از بازگشت هیأت مذاکره نماینده امریکایی از چین اعلام شده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 243

به "ژاپن، کره جنوبی را از لیست سفید تجاری خود خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن، کره جنوبی را از لیست سفید تجاری خود خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید