چگونه پوست مجذوب کننده و شاداب داشته باشیم

به گزارش واندر هنگر، 1- یک قانون طلایی

قبل از خواب، از پاک شدن کامل مواد آرایشی روی پوست صورت اطمینان حاصل کنید. پوست نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود. آیا پاک کننده آرایشی ندارید؟ کافی است کمی روغن زیتون را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را روی صورت خود ماساژ دهید تا آرایش کاملاً از روی صورت پاک شود.

چگونه پوست مجذوب کننده و شاداب داشته باشیم

حداقل یک یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید و لایه های مرده را از بین ببرید و پوست خود را سالم تر و روشن تر سازید. همچنین می توانید یک گردو را به صورت پودر با ماست ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید، زیرا آنتی اکسیدان های موجود در گردو به حذف کثیفی و لایه برداری پوست کمک می کند.

2- تلفن همراه و مضرات آن برای پوست

گوشی های همراه جزو آلوده ترین ابزارهایی هستند که باکتری روی آن ها چندین برابر بیشتر از فرچه توالت محاسبه شده است. در طول روز، مواد آرایشی، کرم های صورت و آلودگی های محیطی روی صفحه نمایش آن ها تجمع کرده و با هر تماس تلفنی، این میکروب ها مجدداً به پوست تزریق می شوند و از این طریق باعث مسدود شدن منافذ پوستی، ایجاد آکنه، چین وچروک و حساسیت های پوستی می گردند. لذا سعی کنید از هندزفری استفاده کنید و گوشی های خود را دائماً با دستمال های ضد باکتری تمیز کنید.

3- شما هر آنچه می خورید، هستید!

از خوردن میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها غافل نشوید. رژیم غذایی حاوی ویتامین C کافی و چربی و قند پایین، پوست شمارا سالم و روشن می سازد. یک رژیم کم قند و چربی را انتخاب کنید که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد و به سلول ها اجازه می دهد تعادل سالم را برقرار کنند. تاجایی که می توانید خوردن غذاهای تند و خمیری، نمک، سرخ کردنی ها را از وعده های غذایی خود حذف کنید و مواد غذایی مانند برنج، بلغور، جو دوسر و سیب زمینی را جایگزین آن ها کنید.

4-عرق کنید!

ورزش کنید. دویدن و یوگا به گردش خون در بدن کمک می کند و فرایند پاک سازی بدن را تسریع می سازد. قبل و بعد از ورزش، مراقبت از پوست را جدی بگیرید. پس از ورزش پوست را تمیز کنید و آن را با روغن سویا یا روغن زیتون مرطوب و نرم کنید.

5- یک خواب زیبا داشته باشید

سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر به میزان کافی نخوابید، پوست خسته و تیره می گردد. هفته ای دو بار، پیش از خواب صورت خود را با عسل ماساژ دهید. این کار باعث تسکین و شفافیت پوست می گردد.

6- خورشید و پوست

کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 15، اشعه UVA و UVB را مسدود می کند. ازآنجایی که اشعه آفتاب باعث ایجاد چین وچروک، لکه های پیری و سایر مسائل پوستی می گردد، باید پوست خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید. از قلم نیاندازید! پوست شما در روزهای ابری و سرد نیز به کرم ضد آفتاب نیاز دارد. در این شرایط آب و هوایی بهتر است از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

7- از شوینده های مناسب استفاده کنید

هرگز از قلم نیاندازید انتخاب یک شوینده مناسب مخصوصاً برای دست و صورت می تواند نقش بسزایی در جوانی و سلامت پوست شما ایفا کند. لذا توصیه می کنیم هنگام خرید مایعات دستشویی به نوع ترکیبات و فرمولاسیون آن ها دقت کنید. اگر پوست دستان شما خشک و زبر است از مایعات دستشویی استفاده کنید که کرمی بوده و میزان نرم کننده های آن ها بالاتر است. اگر پوست دستان شما علاوه بر زبری دچار لکه و چین وچروک شده است توصیه می کنیم از مایعات دستشویی حاوی پروتئین سویا استفاده کنید. پروتئین سویا حالت کشسانی پوست را افزایش داده و با نرم و مرطوب نگه داشتن پوست دست به جوانی و شادابی آن کمک می کند.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1875

به "چگونه پوست مجذوب کننده و شاداب داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پوست مجذوب کننده و شاداب داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید