تور ترکیه: چطور از فرودگاه آنکارا به مرکز شهر برویم؟

به گزارش واندر هنگر، حمل و نقل فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا با نام اصلی فرودگاه اسن بوگا (Esenboga Airport) در 33 کیلومتری شمال شرقی شهر آنکارا قرار گرفته است. از آنجا که آنکارا مرکز کشور ترکیه است و از اهمیت تجاری و سیاسی خاصی برخوردار است، علاوه بر گردشگران، سالانه میلیون ها مسافر برای سفرهای کاری به این فرودگاه سفر می نمایند. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه آنکارا باشد احتمالا یکی از اولین پرسش هایتان در خصوص وسایل نقلیه و راستا فرودگاه تا هتل و مرکز شهر است. به همین علت در این مطلب قصد داریم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنکارا صحبت کنیم تا اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد به راحتی بتوانید به مرکز شهر و هتل بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ترکیه: چطور از فرودگاه آنکارا به مرکز شهر برویم؟

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا حدود 33 کیلومتر با شهر آنکارا فاصله دارد و به طور میانگین در مدت زمان 35 دقیقه می توان به مرکز شهر رسید. این فرودگاه سالانه پذیرای بیش از 15 میلیون مسافر است که برای مقاصد تفریحی یا کاری به آنکارا سفر می نمایند. این فرودگاه پس از فرودگاه آتاتورک، آنتالیا و صبیحا گوکچن، چهارمین فرودگاه پررفت و آمد ترکیه محسوب می گردد. مسافرانی که به این فرودگاه وارد می شوند با استفاده از تاکسی و اتوبوس و همینطور کرایه ماشین می توانند خود را به مرکز آنکارا یا هتل برسانند. در ادامه در خصوص هر یک از گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنکارا به تفصیل صحبت می کنیم.

  • اتوبوس شاتل فرودگاه

اتوبوس شاتل فرودگاه به نام بلکو ایر (Belko Air) یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنکارا به شمار می رود. این اتوبوس ها به صورت 24 ساعته فعال هستند، از ساعت 5 صبح تا نیمه شب هر نیم ساعت یک بار و از نیمه شب تا 5 صبح هر یک ساعت یک بار حرکت می نمایند. مقصد نهایی این اتوبوس ها ایستگاه راه آهن آنکاراست و مسافران به وسیله اتصال به شبکه ریلی می توانند به قسمت های مختلف ترکیه بفرایند. مدت زمان سفر از فرودگاه آنکارا تا ایستگاه آشتی (ASTI) حدود 50 دقیقه و تا ایستگاه Kizilay تقریبا 60 دقیقه طول می کشد. این اتوبوس ها در فاصله فرودگاه تا ایستگاه نهایی در ایستگاه های اتوبوس شهری توقف می نمایند. هنگام رزرو هتل در آنکارا می توانید ترانسفر فرودگاهی نیز درخواست دهید.

  • اتوبوس شهری

خط اتوبوسرانی شماره 442 بین فرودگاه آنکارا و شهر حرکت می نماید و به وسیله شرکت حمل و نقل عمومی آنکارا (Genel Müdürlügü) مدیریت می گردد. این اتوبوس ها یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنکارا به شمار می فرایند و دسترسی خوبی به منطقه ها مختلف آنکارا فراهم می نمایند. مسافرانی که به فرودگاه آنکارا می رسند می توانند سوار این اتوبوس ها شوند و در ایستگاه اولوس (Ulus Square) که مرکز تاریخی و گرشگری آنکاراست و همینطور ایستگاه میدان کیزله (Kizilay Square)، مرکز تجاری آنکارا و ایستگاه آشتی که ترمینال اتوبوس هاست پیاده شوند. تقریبا هر 20 دقیقه یک بار یک اتوبوس در راستا شهر و فرودگاه آنکارا حرکت می نماید. این راستا حدود 70 دقیقه طول می کشد و بلیط اتوبوس را می توانید از راننده بخرید.

  • تاکسی

اگر بار و چمدان زیاد همراهتان است و دوست دارید با رفاه بیشتری سفر کنید تاکسی برترین انتخاب است. تاکسی گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آنکارا به شمار می رود. این تاکسی ها کرایه را بر اساس کیلومترشمار و با توجه به مقصدتان محاسبه می نمایند. تاکسی فرودگاه به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته آماده ارائه خدمات به مسافران است. باجه تاکسی های فرودگاه در بیرون سالن پروازهای ورودی و خروجی داخلی و بین المللی واقع شده است.

حمل و نقل داخل شهر آنکارا

گزینه های حمل و نقل در داخل شهر متنوع تر است و از اتوبوس، تاکسی، مینی بوس و مترو می توان استفاده کرد. اتوبوس مقرون به صرفه ترین گزینه است، اما در ساعات اوج و ترافیک ممکن است بسیار شلوغ و پرازدحام باشد. در شهر آنکارا دو نوع اتوبوس وجود دارد؛ یکی به وسیله شهرداری مدیریت می گردد و Belediye Otobusu نامیده می گردد. این اتوبوس ها قرمز یا آبی هستند و از سایر اتوبوس متمایزند. اتوبوس دوم به وسیله شرکت خصوصی اداره می شوند و Halk Otobosu نام دارند. این اتوبوس ها معمولا به رنگ سبز یا آبی هستند. در این اتوبوس ها تنها باید با پول نقد کرایه را بپردازید.

متروی آنکارا نیز در حال حاضر با دو خط امکان جابجایی در داخل شهر را فراهم می نماید. یکی از این خط ها، آنکارای یا مترو سبک و دیگری مترو نامیده می گردد. هر دو این خط ها بسیار راحت و سریع هستند. در ایستگاه کیزیلی، این دو خط با یکدیگر تلاقی پیدا می نمایند. نقشه مترو و بلیط الکترونیکی را می توانید از ایستگاه های مترو بخرید. ساعات کاری مترو آنکارا از 6 صبح تا نیمه شب است.

دولموش (Dolmuş) سرویس حمل و نقل ویژه کشور ترکیه است. دولموش ها تاکسی های ون یا مینی بوس هستند که به صورت خطی و در راستاهای تعیین به جابجایی مسافران می پردازند. هر مسافر بر اساس مسافتی که طی می نماید کرایه را می پردازد. دولموش هم در ایستگاه های تعیین و هم بنا به درخواست مسافر توقف می نمایند. تاکسی نیز در تمام خیابان های آنکارا پیدا می گردد و با رنگ زرد و کلمه تاکسی روی ماشین تعیین هستند. این تاکسی ها کرایه را بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می نمایند و مسافت طی شده در صفحه تاکسی متر ماشین تعیین است.

منبع: esenbogaairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1961

به "تور ترکیه: چطور از فرودگاه آنکارا به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: چطور از فرودگاه آنکارا به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید