پاکستان مسافرت زائرین شیعه به ایران را متوقف کرد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران: دولت پاکستان به دلیل نگرانی از امنیت جانی زائرین شیعه در راستا حرکت به سوی ایران، فعالیت های اتوبوس های این راستا را به حالت تعلیق درآورد.

پاکستان مسافرت زائرین شیعه به ایران را متوقف کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان بهار 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پاکستان فعالیت اتوبوس هایی که زائرین شیعه را از استان بلوچستان به ایران منتقل می کردند را به دلیل نگرانی های امنیتی در پی کشتار 27 زائر شیعه در هفته جاری به حالت تعلیق در آورد.

بزرگراه 700 کیلومتری که شهر پاکستانی کویته را به ایران متصل می سازد بارها مورد حملات انتحاری و بمب های کنار جاده ای گروه های تروریستی قرار گرفته است.

حملات فرقه ای در پاکستان رو به افزایش است. اقلیت شیعه 20 درصد جمعیت 180 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند. گروه های حقوق بشری اعلام نموده اند که بیش از 400 شیعه در سال 2013 کشته شده اند.

روز سه شنبه، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده انتحاری منجر به شهادت 27 شیعه شده و متعاقب آن صدهای معترض هزاره به خیابان ها آمده و علیه این خشونت ها راهپیمایی کردند.

شبه نظامیان لشگر جنگوی مسءئلیت این حملات را برعهده گرفتند. این گروه تکفیری شیعیان را مسلمان ندانسته و معتقد است که آنها باید کشته شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 685

به "پاکستان مسافرت زائرین شیعه به ایران را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان مسافرت زائرین شیعه به ایران را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید