ورود اعضا بدون ارائه کارت واکسن به کتابخانه های عمومی ممنوع

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: از ورود اعضا بدون ماسک و کارت واکسن به کتابخانه های عمومی استان جلوگیری می شود.

ورود اعضا بدون ارائه کارت واکسن به کتابخانه های عمومی ممنوع

خبرنگاران همدان- عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران گفت: سلامت اعضا و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در اولویت این نهاد فرهنگی است و با شیوع بیماری کرونا کتابخانه های عمومی در اجرای مصوبات و دستورات ستاد استانی کرونا پیشگام بوده و با جدیت پروتکل های بهداشتی را به اجرا گذاشته است.

چندی پیش خبری منتشر شده بود که در کتابخانه های عمومی استان شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود.

او گفت:با بازگشایی کتابخانه های عمومی بنا به دستور ستاد مبارزه با کرونا ظرفیت سالن های مطالعه به یک چهار کاهش یافت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کتابخانه های عمومی، قرنطینه کتاب های بازگشتی و اجرای طرح کتابرسان در سراسر استان از جمله اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی در این دوران بوده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان هیچ فردی اجازه ندارد بدون ماسک وارد کتابخانه شود و همچنین اعضا در هنگام حضور در کتابخانه های عمومی و استفاده از خدمات مختلف ملزم به استفاده از ماسک هستند.

زارعی گفت:پس از اجرای واکسیناسیون عمومی شرط ورود به کتابخانه ها و استفاده از سالن مطالعه داشتن کارت واکسن است به طوری که این امر به صورت مستمر از سوی مسؤولان کتابخانه ها رصد می شود.

او گفت:اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی به صورت مستمر از طریق کتابداران، مسؤولان و کارکنان حراست دنبال می شود و نظارت بر آن ادامه دارد و همچنین مواد ضد عفونی کننده دست، در کتابخانه های عمومی قرار داده شده تا دسترسی سهل اعضا و کتابداران به این امکانات فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر ابتلای اعضای دائمی کتابخانه های عمومی به بیماری کرونا وصول نشده و اغلب افراد خواهان فعالیت کتابخانه ها هستند به نحوی که در زمان تعطیلی کتابخانه ها درخواست های مکرر خود را ارائه می دادند، اما تنها زمانی ارائه خدمات میسر شد که امکان اجرای شیوه نامه های بهداشتی فراهم آمد.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1981

به "ورود اعضا بدون ارائه کارت واکسن به کتابخانه های عمومی ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اعضا بدون ارائه کارت واکسن به کتابخانه های عمومی ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید