واکنش آمریکا به ادعای نماینده مجلس ایران درباره سفر شاه عمان

به گزارش واندر هنگر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک نماینده مجلس در مورد سفر قریب الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام های ایرانی را رد کرد.

واکنش آمریکا به ادعای نماینده مجلس ایران درباره سفر شاه عمان

به گزارش انتخاب، روز دوم اسفندماه علی علیزاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون مذکور که با حضور حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه برگزار گردید، گفته بود: آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز بعلاوه درباره مذاکرات هسته ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بار ها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی گری بین ایران و آمریکا برای به خاتمه رساندن مذاکرات هسته ای بیان نموده است. به همین دلیل پادشاه این کشور اعلام نموده است که در کوشش است تا با پیغام هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می نماید، در آینده ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.

بعلاوه رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اخیرا سفری به عمان داشته، روز 26 بهمن گفت که گفت: ملاقات عالی با شیخ خلیفه الحارثی معاون وزیر خارجه عمان داشتم. او اضافه کرد: ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران تبادل نظر کردیم.

با این حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارتباط این دو موضوع به یکدیگر را رد کرد. او گفت که عمان در گذشته در مسائل خاورمیانه نقش سازنده ای ایفا نموده و در حل چالش ها و کاهش اختلاف ها میان کشور ها یاری نموده که یکی از آن ها اختلاف بین آمریکا و جمهوری اسلامی بوده است.

ند پرایس بعلاوه تاکید نمود که رابرت مالی با مقامات عمانی مشورت می نماید، اما دلیل مطرح شده به وسیله نماینده مجلس ایران برای سفر سلطان عمان را رد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2195

به "واکنش آمریکا به ادعای نماینده مجلس ایران درباره سفر شاه عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش آمریکا به ادعای نماینده مجلس ایران درباره سفر شاه عمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به ادعای نماینده مجلس ایران درباره سفر شاه عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید