واشنگتن: آژیر تصادم هوایی در یکی از جنگنده ها فعال شده بود ، خلبان ایرانی احتمالا هشدار تصادم دریافت نموده باشد

به گزارش واندر هنگر، یک مقام آمریکایی در اظهاراتی که نشان از فاصله خطرناک جنگنده آمریکایی با هواپیمای مسافربری ایرانی دارد اذعان کرد که آژیر تصادم هوایی در کابین خلبان یکی از جنگنده هایی که اقدام به مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی کرد فعال شده بوده است.

واشنگتن: آژیر تصادم هوایی در یکی از جنگنده ها فعال شده بود ، خلبان ایرانی احتمالا هشدار تصادم دریافت نموده باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز اذعان کرد که آژیر تصادم هوایی در کابین خلبان یکی از جنگنده های آمریکایی که شب گذشته اقدام به نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ماهان بر فراز خاک سوریه کردند، فعال شده بوده است.

این مقام آمریکایی که فاکس نیوز احتمالاً به دلایل امنیتی از فاش کردن نامش خوددداری کرده، در این خصوص به خبرنگار فاکس نیوز گفته است: خلبان جنگنده اف-15 نیروی هوایی آمریکا یک هشدار تصادم هوایی دریافت کرده، اما آن را تقریباً استاندارد تلفی کرده و گفته است که در چنین فاصله ای ریسک تصادم هوایی وجود ندارد. احتمالاً خلبان هواپیمای مسافربری ایرانی نیز هشدار تصادم هوایی دریافت کرده باشد.

مقامات آمریکایی در حالی صحبت از فاصله ایمن هواپیماهای جنگنده این کشور با هواپیمای مسافربری ایرانی می نمایند که تصاویر و ویدیوهایی که از جنگنده های آمریکایی در حین ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی منتشر شده، نشان می دهد که فاصله بسیار نزدیک و خطرناک بوده است.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی درباره فاصله جنگنده های این کشور با هواپیمای ایرانی اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرده اند. در حالی که بامداد امروز به وقت تهران مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند که جنگنده ای که به هواپیمای ایرانی نزدیکتر بوده، حدود 3300 فوت (1000 متر) با این هواپیما فاصله داشته، ساعتی پیش خبرنگار فاکس نیوز به نقل از آنها فاصله این جنگنده با هواپیمای ایرانی را 5000 فوت (بیش از 1500 متر) گفت.

  • اولین واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده های این کشور برای هواپیمای مسافری ایرانی

در حالی که مقامات آمریکایی سعی دارند تعرض جنگنده های این کشور به فاصله امن پروازی یک هواپیمای مسافربری بر فراز خاک کشور ثالث را عادی و قانونی جلوه دهند، کاظم غریب آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین طی یادداشتی در این خصوص گفت: سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام ضمن پذیرش این تعرض، هدف از نزدیک شدن جنگنده آمریکایی با هواپیمای مسافربری ایرانی را شناسایی ماهیت این هواپیما برای تامین امنیت پرسنل نیروهای اشغالگر ائتلاف در پایگاه التنف گفت. با وجود رادارها و امکانات پیشرفته نظارتی موجود، اعزام یک هواپیمای جنگنده برای شناسایی ماهیت تجاری یا نظامی هواپیما، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی در ادامه شرح داد: برابر ماده سه کنوانسیون هوانوردی بین المللی غیرنظامی، هیچ هواپیمای دولتی (نظامی، گمرکی، پلیس) یک کشور عضو کنوانسیون نباید بدون اجازه قبلی کشور دیگر، بر فراز آن به پرواز درآمده یا در قلمرو آن فرود آید. از این منظر، پرواز و فرود جنگنده های آمریکایی در قلمرو سوریه که قطعا بدون موافقت این کشور است، برخلاف این بخش از تعهد بین المللی آمریکاست.

  • قصد آمریکایی ها از پنهان شدن پشت هواپیمای ایرانی چه بود؟ | خباثت آمریکایی با مهارت خلبان ایرانی خنثی شد

سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای با اعلام اینکه در پی تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده امریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم تیرماه 1399 در کریدورهای بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی بیروت بود تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با با پروازهای متعرض، دچار جراحات شده اند، از بازگشت هواپیما به تهران ساعاتی از پس از وقوع این حادثه اطلاع داد و تأکید کرد که فرایند آنالیز فنی حادثه شروع شده است.

این سازمان در بیانیه خود توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری ایران ، اقدام هواپیماهای جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق شاخص نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی می دارد و مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) کرده، خواهان رسیدگی فوری به موضوع است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز طی اظهاراتی در مورد اقدام غیرقانونی جنگنده های آمریکایی علیه یک هواپیمایی مسافربری، تأکید کرد که جزئیات این حادثه در دست آنالیز است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

  • هشدار ایران به آمریکا | واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره تهاجم به هواپیمای ایرانی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1116

به "واشنگتن: آژیر تصادم هوایی در یکی از جنگنده ها فعال شده بود ، خلبان ایرانی احتمالا هشدار تصادم دریافت نموده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: آژیر تصادم هوایی در یکی از جنگنده ها فعال شده بود ، خلبان ایرانی احتمالا هشدار تصادم دریافت نموده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید