هواوی همچنان دومین فروشنده بزرگ موبایل در دنیا

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، آمار مربوط به فروش موبایل در سه ماهه نخست 2019 میلادی منتشر شده است. این آمار نشان می دهد تمام شرکت های دست اندر کار این بازار با رکود روبرو هستند. البته در این میان فقط یک استثنا وجود دارد و آن شرکت هواوی است.

هواوی همچنان دومین فروشنده بزرگ موبایل در دنیا

طبق آمار شرکت IDC فروش موبایل برای ششمین سه ماهه متوالی کاهش یافت و در سه ماهه نخست 2019 میلادی تعداد موبایل های بارگیری شده به 310.8 میلیون دستگاه رسید. این رقم نشان دهنده کاهشی 6.6 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته است.

IDC یک شرکت چینی است که اطلاعات بازار و خدمات مشاوره ای را در حوزه فناوری، مخابرات و بازارهای مصرفی محصولات فناوری فراهم می کند.

طبق آمار موجود، در حالی که بیشتر تولید کنندگان موبایل در سه ماهه نخست 2019 میلادی با کاهش فروش روبرو بودند، میزان محموله های هواوی 50 درصد افزایش یافته است.

این شرکت 19 درصد از کل بازار موبایل جهان را در اختیار دارد. پورتفولیو وسیع و متنوع موبایل های هواوی در این روند نقش مهمی داشته است. بیشترین میزان فروش هواوی نیز به دستگاه های ارزان و میان رده تعلق دارد. با این وجود هنوز هم هواوی در رده دوم جدول تولید کنندگان موبایل و بعد از سامسونگ واقع شده است.

سامسونگ با وجود کاهش 8.1 درصدی موبایل هایش در سه ماهه نخست 2019 میلادی، 71.9 میلیون دستگاه بارگیری کرد و با در اختیار داشتن 23.1 درصد از سهم بازار همچنان پیشتار است.

از سوی دیگر اپل با بار گیری 36.4 میلیون دستگاه در سه ماهه نخست 2019 میلادی، 11.7 درصد از سهم کل بازار موبایل جهان را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که در سه ماهه نخست 2018 میلادی 30.2 درصد از سهم بازار موبایل جهان در اختیار اپل بود. با وجود کاهش قیمت آیفون در چین و مذاکرات، روند نزولی کاهش فروش آیفون همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 206

به "هواوی همچنان دومین فروشنده بزرگ موبایل در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی همچنان دومین فروشنده بزرگ موبایل در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید