همه احتمالات قهرمانی، سهمیه آسیایی و سقوط

به گزارش واندر هنگر، جعفر برزگر ، هفته بیست و نهم لیگ برتر هم با تمام اتفاقاتش به سرانجام رسید اما همچنان تکلیف هیچ تیمی (غیر از استقلال خوزستان) معین نشد. به هرحال تا زمانی که تیم ها روی کاغذ شانس دارند نمی توان درباره تکلیف شان قاطع حرفی زد. نتایج بازی های شنبه شب به شکلی رقم خورد که حالا تیم و هواداران شان باید منتظر سوت سرانجام بازی ها در پنج شنبه شب باشند. تمامی احتمالاتی که برای قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی و البته سقوط به لیگ یک وجود دارد را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

همه احتمالات قهرمانی، سهمیه آسیایی و سقوط

دو احتمال برای قهرمانی پرسپولیس

شاگردان برانکو که فرصت بسیار خوب قهرمانی را شنبه شب در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین سازی را از دست دادند حالا امیدوارند که جام را در شهر جم بالای سر ببرند. آن ها برای رسیدن به هدف شان دو احتمال را پیش رو دارند. اول این که پرسپولیس می تواند با کسب یک نتیجه تساوی هم به خواسته اش برسد.اما حالت دوم این است که نتایج بازی این تیم و سپاهان به لحاظ کسب امتیاز مشابه باشد.

رتبه اول تا چهارم برای سپاهان

سپاهان اصفهان در شبی که پیام نیازمند دروازه بانش در حد یک سوپر قهرمان حاضر شد یک امتیاز را از پدیده در مشهد گرفت.تیم امیرقلعه نویی هفته آخر در خانه میزبان تیم سقوط کرده استقلال خوزستان است. آن ها باید برنده از زمین خارج شوند تا در صورت شکست پرسپولیس در جم قهرمان شوند. درواقع قهرمانی آن ها به برنده نشده پرسپولیس هم بستگی دارد. سپاهان اگر حریف روز پایانی اش را شکست دهد حداقل دوم می شود. اما اگر مقابل تیم اهوازی متوقف شود آن وقت نه تنها خیال قرمزهای پایتخت را بابت قهرمانی راحت می کند بلکه در صورت پیروزی استقلال مقابل سپیدرود آن وقت جایگاه دومی را هم از دست می دهند و به دلیل تفاضل گل بهتز از پدیده در جایگاه سوم می ایستند. مگر این که مشهدی ها در تبریز با یک نتیجه عجیب ماشین سازی را شکست دهند که بسیار بسیار بعید است. اما اگر سپاهان به استقلال خوزستان ببازد و استقلال تهران و پدیده حریفان شان را شکست دهند آن وقت این تیم به رده چهارم جدول می رسد. در بدبین ترین حالت اگر همه این نتایج رقم بخورئد آن وقت تراکتورسازی با شش گال فولاد را در اهواز شکست دهد تیم قلعه نویی پنجم می شود.

استقلال دوم تا چهارم

استقلال تهران اگر برنده از آبادان برگشته بود امروز یکی از شانس های قهرمانی بود. شاگردان فرهاد مجیدی مثل خود او کماکان به داوری این بازی معترضند. به هرحال تساوی مقابل صنعت نفت امید آبی های پایتخت را برای قهرمانی از بین برد. با این حال آن ها که جام حذفی را هم از دست داده اند در تلاش برای کسب سهمیه آسیایی هستند.استقلال در هفته پایانی میزبان تیم در حال سقوط سپیدروذ است. تیمی که برای بقا فقط باید برنده شود و این کار میزبان را سخت خواهد کرد.به هرحال اگر استقلال برنده از زمین خارج شود جایگاه سومی اش حتمی است.ضمن این که اگر سپاهان مقابل استقلال خوزستان به نتیجه تساوی دست پیدا کند آن وقت استقلال به رده دوم می رسد. اما اگر استقلال پیروز به شکست سپیدرود نشود و پدیده در تبریز ماشین را شکست دهد آن وقت تیم فرهاد مجیدی چهارم خواهد شد. اما اگر استقلال به سپیدرود ببازد باز هم پدیده برای سوم شدن باید در آخرین بازی اش برنده شود.

دوم تا پنجم برای پدیده

فوتبالی که پدیده به لحاظ کیفی مقابل سپاهان ارائه داد بالاتر از سطح لیگ بود. شاید به جرات به توان گفت که سپاهان طی چند سال اخیر به این شکل تحت فشار قرار نگرفته بود. تیم مشهدی حالا در آحرین بازی میهمان ماشین سازی تبریز است.تیمی که ناخواسته برای تراکتورسازی بازی می کند.پدیده اگر برنده از زمین خارج شود در صورتی به رده دوم جدول می رسد که سپاهانبه استقلال خوزستان ببازد و استقلال هم مقابل سپیدرود فقط برنده نشود.اما اگر آن ها سه امتیاز بازی را بگیرند و سپاهان و استقلال مساوی کنند آن وقت پدیده سوم خواهد شد. اما اگر پدیده ببازد یا مساوی کند و تراکتورسازی در اهواز فولاد ار شکست دهد در ان صورت پدیده پنجم خواهد شد.

چهارمی برای تراکتورسازی

با توجه به تفاضل گل بهتر تیم استقلال نسبت به تراکتورسازی و البته وجود همین شرایط برای تیم تبریزی نسبت به پدیده مشهد فقط در شرایطی که تراکتورسازی پیروز به شکست فولاد شود و پدیده هم ماشین سازی را نبرد آن وقت شاگردان لیکنز در جایگاه چهارم جدول می ایستند.آن ها اگر شنبه شب گذشته تیم پارس جنوبی جم را شکست داده بودن امروز روی کاغذ شانس رسیدن به جایگاه دومی را هم داشتند.این تیم که جام حذفی را با شکست مقابل صنعت نفت آبادان در مرحله یک شانزدهم نهایی از دست داد حالا همه امیدش به ماشین سازی است که پدیده را در تبریز شکست دهد.

کار سخت سپیدرود

تیم سپید رود این هفته شکست تلخ و سنگینی را در خانه متحمل شد. آن ها که هفته گذشته اش دو امتیاز با ارزش را در دقیقه 9+90 مقابل مسجدسلیمان از دست دادند این هفته هم می توانستند با پیروزی مقابل نساجی و با توجه به شکست تیم جنوبی در زمین پیکان با دو امتیاز بیشتر از رقیب شان با تساوی در آخرین بازی مقابل استقلال هم امیدوار به بقا باشند. اما امرو آن ها فقط باید تیم فرهاد مجیدی را در تهران شکست دهند و نفت مسجدسلیمان هم در آخرین بازی اش ذوب آهن را شکست ندهد تا بقای شان در لیگ قطعی شود. اما اگر بازی سپیدرود در تهران برنده نداشته باشد آن وقت اگر نفتی ها در مسجدسلیمان شکست هم بخورند با تفاضل گل بهتر در لیگ می مانند. البته اگر شاگردان فیروز کریمی ذوب آهن را شکست دهند آن وقت سپیدرود اگر با هر نتیجه ای هم آبی های پایتخت را از پیش رو بردارد باز هم سقوظش قطعی خواهد بود.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 194

به "همه احتمالات قهرمانی، سهمیه آسیایی و سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه احتمالات قهرمانی، سهمیه آسیایی و سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید