هزینه 16میلیارد تومان ماهانه در حوزه درمانی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه حدود 16 میلیارد تومان در حوزه درمانی بیمه سلامت این استان هزینه می گردد.

هزینه 16میلیارد تومان ماهانه در حوزه درمانی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا کاظمی سه شنبه، 30 مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در مورد وضعیت پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان اضافه کرد: مطالبات بخش خصوصی تا خاتمه مرداد ماه و در بخش دولتی دانشگاهی تا خاتمه تیرماه پرداخت شده است.

وی اظهارکرد: ماهانه 15 تا 16 میلیارد تومان در حوزه درمان دولتی و خصوصی این استان پرداخت و هزینه می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ابتدای امسال تا مرداد ماه سه میلیارد و 800 میلیون تومان و در سال گذشته هفت میلیارد و 900 میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه نموده ایم.

کاظمی توضیح داد: از جمعیت 730هزار نفری استان، 520هزار نفر در صندوق های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان و روستائیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به آنها خدمات ارائه می گردد.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده 70قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پوشش بیمه سلامت برای همه افراد جامعه اجباری بوده و استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه پس از ارزیابی توانایی پرداخت و ضوابط مربوط انجام می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: خانوارهای مشمول این قانون جهت دریافت دفترچه بیمه و دریافت خدمات بیمه ای از سازمان بیمه سلامت به سه گروه تقسیم می شوند.

کاظمی بیان نمود: گروه اول خانوارهای دارای درآمد کمتر از 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در یکی از دهک های درآمدی یک، دو یا سه قرار می گیرند که 100 درصد حق بیمه خانوار از سوی دولت پرداخت شده و خانوارها رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی اظهارکرد: گروه دوم نیز خانوارهای با درآمد بین 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار تا صد درصد یا خانوارهایی که در دهک درآمدی چهار قرار می گیرند که با پرداخت 50 درصد سرانه حق بیمه معادل 24 هزار800 تومان ماهیانه در امسال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: گروه سوم، خانوارهای دارای درآمد معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و بیشتر از آن یا خانوارهایی که در دهک درآمدی 5 و بالاتر قرار می گیرند با پرداخت 100 درصد سرانه حق بیمه معادل 48 هزار 800 ماهیانه در امسال تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

کاظمی گفت: خانواده ها می توانند ظرف 6 ماه از سوم آبان و همزمان با آغاز هفته سلامت با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به ارزیابی وسع که توسط وزارت رفاه استعلام می گردد ثبت نام و پس از تأیید در یکی از گروه ها از سازمان بیمه سلامت خدمات دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در بیمه سلامت چند پروژه داریم که نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه آغاز شده و از 15 آبان ماه در شهرستان های گچساران و بهمئی آغاز می گردد.

کاظمی توضیح داد: رسیدگی الکترونیکی از شهریور ماه آغآز شده و در 6 بیمارستان استان در حال اجراست.

وی بیان نمود: سامانه 1666 بصورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات، نقدها و نظرات بیمه شدگان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 500

به "هزینه 16میلیارد تومان ماهانه در حوزه درمانی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 16میلیارد تومان ماهانه در حوزه درمانی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید