نورپردازی داخلی فروشگاه از گذشته تا کنون

به گزارش واندر هنگر، سال ها از زمانی که طراحی داخلی و نورپردازی داخلی فروشگاه به طور جداگانه انجام می شد، گذشته است. رقابت در رابطه با لوازم نورپردازی داخلی فروشگاه در حال تقویت شدن است و برندهای مختلف در هر سطح برای مشتریان آنلاین یا حضوری خود، در زمینه روشنایی و عناصر بصری صوتی رقابت می نمایند.

نورپردازی داخلی فروشگاه از گذشته تا کنون

اکنون برندهای نورپردازی تمام حواس مصرف نماینده را هدف قرار می دهند. نورپردازی با 80 درصد از اطلاعات حسی که مغز از چشمان ما دریافت می نماید، تأثیر مستقیمی در روحیه ما دارد. نورپردازی داخلی فروشگاه عناصر معماری و کیفیت محصولات فروشگاه را برجسته می نماید و باعث ایجاد فضاها و حس های مجازی ای می گردد که بر روی احساس ما، آنچه در خصوص یک محصول فروشگاه فکر می کنیم و در نهایت انتخاب خرید یا عدم خرید ما، تأثیر مستقیم می گذارد.

این امر با تحولات طراحی روشنایی و نورپردازی در سال های اخیر به طور فزاینده ای در ارتباط است. در گذشته گزینه های بسیار اندکی برای نورپردازی داخلی فروشگاه وجود داشت که نور را در سقف، دیوار و یا گاهی اوقات به صورت آزاد قرار می داد. نورپردازی در بخش های مختلف بسیار نامحدود بود و اندازه و کیفیت فناوری موجود نورپردازی، گزینه های موجود را نیز محدود می نماید.

اکنون فن آوری های جدیدی مانند لامپ های LED، به شما اجازه می دهند تا نور به طور کامل در هر فضای داخلی یا معماری مانند یک فروشگاه، گنجانیده گردد. این امکانات، فرصت هایی را به صورت تصاعدی ایجاد نموده، اما در عین حال، چالش های جدیدی نیز ایجاد می نماید، زیرا این بدان معناست که برای اطمینان از اینکه نور صحیح کاملاً در این فضاها حضور پیدا کند، همکاری نزدیک تری بین طراحان داخلی برای نورپردازی داخلی فروشگاه ضروری است.

چرا نورپردازی داخلی فروشگاه برای تجارت شما مهم است؟

نورپردازی داخلی فروشگاه یکی از عناصر اصلی در ایجاد احساس صمیمیت مشتری در مغازه شما و جذب آن ها به خرید است. به گفته لزلی استرن، یک متخصص در زمینه طراحی و نورپردازی داخلی فروشگاه و صاحب شرکت لزلی ام استرن دیزاین، نورپردازی مناسب فروشگاه چیزی بیشتر از روشن کردن فضای فروشگاه شما است. این نورپردازی، شرایط و روحیه فروشگاه را تنظیم، خریداران را به مناطق اصلی فروشگاه هدایت نموده و زمینه کلی یک تجربه خوب را برای مشتری شما فراهم می نماید.

نورپردازی داخلی فروشگاه را می توان به چهار نوع اصلی تقسیم کرد: روشنایی عمومی / محیطی، روشنایی اصلی، روشنایی تأکیدی و روشنایی تزئینی. همچنین گزینه های روشنایی زیادی مانند هالوژن، فلورسنت و LED وجود دارد.

خرید اینترنتی 41 مدل ساعت دیواری فانتزی و شیک [ با قیمت مناسب ]

نورپردازی داخلی فروشگاه؛ تأکیدی

نورپردازی داخلی فروشگاه به صورت تأکیدی برای برجسته کردن مناطق خاص، نمایشگرها و دکوراسیون ها در فروشگاه شما می تواند استفاده گردد. هدف از نورپردازی تأکیدی این است که محصولات را محبوب نموده و اهمیت آن ها را افزایش می دهد. نورپردازی تأکیدی توجه مشتریان شما را به عناصری که می خواهید برجسته باشند، جلب می نماید.

همچنین نورپردازی تأکیدی می تواند به عنوان نور پس زمینه در داخل قفسه ها و یا پشت ویترین نصب گردد و برای روشن تر کردن گوشه های تاریک در فروشگاه شما استفاده گردد.

نورپردازی داخلی فروشگاه؛ اصلی

نورپردازی اصلی، روشنایی متمرکز است که برای روشنایی مناطقی که نور زیاد برای کارهای خاص یا اهداف خاصی ضروری است، استفاده می گردد. صندوق خرید، اتاق رختکن، میز خدمات و بخش های پشتیبان و انبارهای فروشگاه از نور اصلی برای نورپردازی داخلی فروشگاه استفاده می نمایند.

لیست قیمت 39 مدل جایگاه کافی شاپ فانتزی و خاص + لینک خرید

نورپردازی داخلی فروشگاه؛ تزیینی

نورپردازی داخلی فروشگاه به صورت تزیینی، یک عنصر تزئینی را به روش های مناسب روشنایی پوشش می دهند. نورپردازی تزئینی با استفاده از وسایلی با زیبایی خاصی مانند لوستر، مجموعه چراغ های آویز یا سیستم های خاص روشنایی، به شما این امکان را می دهد تا به یاری نور اصلی، نور محیطی و نور تأکیدی، به معرفی برند فروشگاه خود یاری کنید. نورپردازی تزئینی باید همیشه به یاد ماندنی باشند و مشتریان شما بعد از خروج از فروشگاه، آن را به خاطر داشته باشند.

نورپردازی داخلی فروشگاه؛ عمومی (یا محیطی)

نورپردازی عمومی که به آن همچنین نورپردازی محیطی گفته می گردد، منبع نور اصلی فروشگاه شما است. روشنایی محیطی شکاف های بین روشنایی مورد استفاده برای برجسته کردن نمایشگرها، پیشخوان ها، گوشه ها و قفسه بندی را پر می نماید. هدف کلی نورپردازی داخلی فروشگاه به شکل عمومی / محیطی این است که مشتریان احساس راحتی در فضا نموده و نور کافی برای کشف ایمن کل فروشگاه تأمین گردد.

نورپردازی محیطی می تواند به شکل چراغ های ساده، یا یک سری ساده از پانل ها و یا چراغ های فرو رفته باشد.

لیست قیمت 41 مدل شمع تولد باکیفیت در بازار با لینک خرید

منبع: اتاق
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1023

به "نورپردازی داخلی فروشگاه از گذشته تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورپردازی داخلی فروشگاه از گذشته تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید