نمی گردد به هرقیمتی ژیمناست اعزام کنیم، کسب سهمیه المپیک مقدور نیست

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، جعفر درویش زاده، رئیس فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری امروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: از دو زاویه به نتایج کسب شده در ژیمناستیک از سال 91 تا 93 نگاه می کنیم. وقتی در بخش ایروبیک و آکروباتیک نایب قهرمانی مردان آسیا را به دست آوردیم همه منتظر بودند که ببینند نتایج مسابقات هنری چه می گردد. در بازی های آسیایی اینچئون نتیجه قابل قبولی نسبت به گوانجو به دست آمد و پیروز شدیم در بخش تیمی به رتبه هشتم برسیم.

نمی گردد به هرقیمتی ژیمناست اعزام کنیم، کسب سهمیه المپیک مقدور نیست

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه نمود: در اینچئون فینالیست های بیشتری نسبت به بازی های گذشته داشتیم و ادامه این حضورهای پیروزیت آمیز شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که ما با سه نماینده توانستیم به صورت صددرصدی به فینال راه پیدا کنیم و برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک به مدال رقابت های قهرمانی مردان آسیا توسط جامعی دست پیدا کنیم.

وی درخصوص مدال تاریخی ژیمناست بوشهری ادامه داد: معتقدم این پیروزیت ها شاید به سالیان دور بازگردد. این مدال نتیجه زحمات بخش عظیمی از مربیان و مسئولان است. با کسب دو مقام چهارمی و یک مدال برنز ژیمناستیک کاران ما به خودباوری خوبی رسیدند. در همان مسابقات هیروشیما از سمت کشورهای صاحب نام پیشنهادات خوبی برای برگزاری اردو مطرح شد. کسب مقام های چهارمی در یک قدمی در حالی به دست آمد که نفرات پنجم، ششم و هفتم مسابقات از کشورهای صاحب نامی همچون ژاپن، کره و قزاقستان بودند.

درویش زاده با اشاره به رقابت های قهرمانی مردان آسیا در رده سنی بزرگسالان عنوان نمود: این مسابقات فروردین ماه برگزار می گردد و میزبان آن نیز هنوز معین نشده است باید برای حضور مقتدرانه در این رقابت ها چند اردوی برون مرزی داشته باشیم که چین و اوکراین گزینه های مدنظر برای برگزاری این اردو هستند. البته قزاقستان نیز خودش پیشنهاد برپایی اردو با ملی پوشان ما را نیز داده است.

دریافت سهمیه اعطایی در ژیمناستیک مقدور نیست

رئیس فدراسیون ژیمناستیک یک در مورد آخرین وضعیت وایلب کارت در این رشته توضیح داد: ما به دو سهمیه گلاسکو و هیروشیما فکر می کردیم. راجع به وایلب کارت سنگینی دبیر فدراسیون مکاتباتی با فدراسیون جهانی داشت که به ما پاسخ دادند دریافت وایلب کارت مقدور نیست.

بودجه یک میلیارد و 200 هزار تومانی برای فدراسیون ژیمناستیک

وی اضافه نمود: در رشته ژیمناستیک سعی نموده ایم که پشتوانه سازی خوبی داشته باشیم. نفرات جدیدی داریم که خودشان را در کنار تیم ملی ثابت خواهند کرد. فدراسیون ژیمناستیک نیز از آنها حمایت می نماید. در تمام اعزام ها حامی ملی پوشان هستیم و تنها به افراد و نام ها توجه نمی کنیم. هر چقدر بودجه فدراسیون بیشتر باشد، اعزام ها نیز به همان نسبت افزایش پیدا می نماید و سعی می کنیم مربیان و داوران را نیز در کنار ورزشکاران به مسابقات بفرستیم.

درویش زاده در مورد بودجه تخصیص یافته از طرف وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان در اولویت خود بودجه یک میلیارد و 200 هزار تومانی برای فدراسیون ژیمناستیک در نظر گرفته اند. نگاه مسئولان به رشته ما مثبت است و در نشست اخیری که با نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان داشته ایم، در مورد تاسیس آموزشگاه ژیمناستیک صحبت هایی رد و بدل شد. قرار شد وی در هفته آینده از سالنی بازدید کند تا رسما این طرح به صورت عملیاتی پیگیری گردد. سجادی امروز ساعت 15 نیز از اردوی تیم ملی ژیمناستیک بازدید خواهد نمود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: آموزشگاه ژیمناستیک می تواند نقطه عطفی برای پیشرفت این رشته باشد و در تمام بخش ها از ورزشکاران گرفته تا داوری و مربیگری، اساتید بزرگی به این آموزشگاه دعوت گردد تا برای ارتقاء سطح ژیمناستیک قدم های مثبتی برداشته گردد.

خداحافظی خناری نژاد احساسی بود

وی در مورد خداحافظی هادی خناری نژاد در سرانجام رقابت های قهرمانی مردان آسیا عنوان نمود: وی جوان است و بر اساس احساساتش چون فاصله نزدیکی با سکو داشت و به مدال نرسید، خداحافظی کرد. اگر امتیاز ورزشکاران را ببینیم خناری نژاد تنها 0.2 امتیاز با نفر سوم و کسب مدال فاصله داشت و همانجا عنوان نمود که از رشته ژیمناستیک کناره گیری خواهد نمود، ولی من و آذرپی مربی او در همان خوابگاه با وی صحبت کردیم و او را متقاعد به انصرافش از این تصمیم شدیم.

درویش زاده در مورد حمایت اقتصادی از ورزشکاران ژیمناستیک اعلام کرد: فدراسیون قائم به فرد نیست و سیاستی برای حمایت از کل ورزشکاران دارد. بخشی از پاداش ها قبلا پرداخت شده و پیش بینی نموده ایم در مراسمی از سه ورزشکار حاضر در رقابت های قهرمانی مردان آسیا به ویژه عبدالله جامعی که پیروز به کسب مدال برنز شد، قدردانی کنیم. در زمینه استخدام نیز اگرچه فدراسیون محل جذب ورزشکاران نیست، ولی نامه نگاری ها و مکاتباتی را انجام داده ایم.

برگزاری جلسه مشترک بین آذرپی و دو مربی مستعفی تیم ملی در آینده ای نزدیک

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با وجود استعفای دو مربی از تیم ملی همچنان از آذرپی حمایت می کنید یا خیر؟ اضافه نمود: نتیجه ای که در هیروشیما به دست آمد و کسب نخستین مدال برنز در رشته ژیمناستیک شاید به نسل اولیه فدراسیون برگردد ولی کوشش های زیادی برای این نتیجه در فدراسیون شده بود. وقتی ما برای ورزشکار قزاق دو رگه مکاتبات زیادی می کنیم، قطعا در ارتباط با ورزشکاران حاضر در استان های کشور فعالیتمان بیشتر خواهد بود. مدت ها پیش سنگینی دبیر فدراسیون با حضور در اوکراین یک مربی عالیرتبه را از این کشور به میهنمان آورد فدراسیون حقوق این مربی را پرداخت می کرد تا در استان ها به کشف استعداد بپردازد که نتایج آن را حالا یا بعدترها مشاهده می کنیم. ما هیچ وقت تصمیم گیری فردی نداشتیم. اگر قائم به فرد بودیم باید با استعفای دو مربی تیم ملی شیرازه تیم بهم می ریخت.

وی در مورد سرمربیگری آذرپی در تیم ملی اضافه نمود: به محدودیت سرمربیگری در تیم ملی معتقد نیستیم و تنها آذرپی مدنظر ما نیست. تیم ملی در حالی در خانه ژیمناستیک تمرین می نماید که 5 مربی دیگر در کنار آذرپی مشغول به فعالیت هستند. این مربیان از سراسر استان های کشور انتخاب شدند. این به این معنا است که هر روز از مربیان و آینده سازان خلاق و زحمتکش برای یاری به تیم ملی مشورت می گیریم.

درویش زاده خطاب به دو مربی جدا شده از تیم ملی بیان داشت: شاید این مربیان در این مقطع آماده همکاری با تیم ملی را نداشتند. هر زمان که آمادگی پیدا کردند، از آنها حمایت می کنیم و آماده پاسخگویی هم هستیم. ما خودمان هم بی مهری هایی در ورزش دیدیم. سعی می کنیم جلسه مشترکی بین آذرپی و این دو مربی برگزار کنیم تا تفاهم و همکاری هم بیشتر گردد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب مدال برنز توسط جامعی در رقابت های قهرمانی مردان آسیا و منتصب کردن این قهرمانی به خوش شانسی توسط بعضی افراد تاکید نمود: هر کسی می تواند عینک بدبینی خودش را فعال کند و با نگاهی منفی به این پیروزیت بزرگ توجه نماید ولی ریز نتایج به دست آمده توسط ملی پوشان ژیمناست گویای همه چیز است ما در فینال رقابت های قهرمانی آسیا نتیجه ای به مراتب بهتر از مرحله مقدماتی گرفتیم و ضریب اطمینان این نتیجه بسیار بالا بود.

وی در مورد گلایه طاهر علوی مبنی بر عدم همکاری فدراسیون برای اعزام ورزشکار به گلاسکو توضیح داد: علوی از دیدگاه خودش صحبت می نماید وی می گوید اگر ایران نماینده ای در گلاسکو شرکت می داد، مقدمات حضور علوی هم در المپیک فراهم می شد، ولی اعزام ورزشکار در صورتی که شرایطش را ندارد منطقی نیست.

درویش زاده اضافه نمود: اگر در رقابت های آسیایی شرکت نمی کردیم قطعا در گلاسکو حضور داشتیم نمی گردد که ورزشکار ما به هر قیمتی در مسابقات بزرگ حضور پیدا کند تا یک داور در مسابقات المپیک داشته باشیم. ما برای علوی هم کم نگذاشتیم و در آینده از وی حمایت خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برای حضور بانوان در مسابقات بین المللی چه اقداماتی صورت گرفته است، توضیح داد: تقریبا دو سال پیش هم فدراسیون و هم سروی نایب رئیس فدراسیون بانوان طرحی را در مورد پوشش اصولی در گروه سنی پایین به وزارت ورزش و جوانان ارائه داده تا نونهالان و نوجوانان ما در بخش ایروبیک بتوانند در آسیا حضور پیدا نمایند که خانم شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان بعد از آنالیز ها و پیش بینی ها نتیجه را به ما اعلام خواهد نمود. البته ما در بخش داوری بالاترین حضور را در رقابت ها داشته ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 404

به "نمی گردد به هرقیمتی ژیمناست اعزام کنیم، کسب سهمیه المپیک مقدور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی گردد به هرقیمتی ژیمناست اعزام کنیم، کسب سهمیه المپیک مقدور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید