نصب بیش از 4 هزار علمک گاز در کردستان

به گزارش واندر هنگر، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 400 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده و چهار هزار و 941 علمک هم نصب شده است.

نصب بیش از 4 هزار علمک گاز در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از سنندج، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به 100 روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تا به امروز هزار و 425 روستا هم تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

او افزود: رساندن سوخت پاک و مقرون به صرفه گاز طبیعی به روستا هایی که سرمای سخت دارند، با کاستن از هزینه های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهر ها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستا ها دانست و گفت: گاز رسانی به روستا های استان از جنبه زیست محیطی هم حائز اهمیت است، زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های زیبا استان ایفا می نماید ضمناً موجب پایداری سکونت روستانشینان هم می گردد.

او یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال 4 هزار و 941 مورد علمک نصب شده که هزار و 675 مورد در شهرها، سه هزار و 183 مورد در سطح روستا ها و 83 مورد نصب علمک در منطقه ها صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نام گذاری سال نو به وسیله رهبر معظم انقلاب به نام سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها گفت: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح فراوری را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال هم فراهم گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1823

به "نصب بیش از 4 هزار علمک گاز در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب بیش از 4 هزار علمک گاز در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید