نسل جدیدی از شتابدهنده ها به کسب وکار کشور تزریق شده است

به گزارش واندر هنگر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، گفت: حوزه های آب و انرژی، محیط زیست، نانو، سلول های بنیادی و گیاهان دارویی حوزه های تخصصی هستند که به نسل جدید شتاب دهنده ها تزریق شده اند.

نسل جدیدی از شتابدهنده ها به کسب وکار کشور تزریق شده است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شکل جدیدی از کسب وکار ها در کشور شکل گرفته است که این شکل جدید با استقبال جوانان و متخصصان، به یک زیست بوم بدل شده است و هر روز توقعات جامعه از آن بیشتر می گردد.

زیست بومی که شتاب ددهنده ها، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را در خود جای داده و با سرعت بالایی جای خود را بین مردم باز نموده است. به نحوی که اسماعیل قادری فر می گوید: در این چند سال اخیر به اندازه کل تاریخ ایران در حوزه کسب وکار اتفاقات جدید و قابل تامل افتاد و نسل جدیدی از کار در ایران تعریف شده است.

در این شیوه نوین، اساس کار بر فعالیت و حمایت از شتاب دهنده های تخصصی می چرخد. بنا به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تقویت زیست بوم نوآوری حمایت از شتابدهنده های تخصصی یکی از رویکرد هایی است که ما در این معاونت به طور جدی مورد توجه قرار داده ایم.

شتاب دهنده ها که نقش واسطه های توسعه فناوری را به عهده دارند از سال 94 تا کنون جهت ناهموار و سختی را طی کردند و توانستند در جای درست خود بایستند.

قادری فر در ادامه با اشاره به این مطلب می گوید: نسل اول شتاب دهنده ها در کشور بیشتر به حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مرتبط می شد؛ اما در دو سال اخیر اقبال شتاب دهنده ها به حوزه های مختلف فناوری افزایش یافته است.

حوزه های آب و انرژی، محیط زیست، نانو، سلول های بنیادی و گیاهان دارویی از جمله حوزه های تخصصی هستند که به نسل جدید شتاب دهنده ها تزریق شده اند. حوزه های جدید کسب وکار که تاکنون مغفول مانده بودند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد تقریبی شتاب دهنده ها در کشور را 60 مورد می داند و می گوید که از این تعداد حدود 35 شتاب دهنده به صورت تخصصی در حوزه های جدید کسب وکار فعالیت می نمایند.

حمایت از شتاب دهنده های تخصصی یکی از ماموریت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. نهادی که با آمدن خود، زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور را به ثمر رساند و در این راه با یاری بازیگران این زیست بوم توانست، با 35 شتاب دهنده همراه و همگام گردد.

سال جاری را می توان به نام شتاب دهنده های تخصصی نامید. سالی که از نیمه گذشته و در این مدت، از شکل گیری شتاب دهنده های تخصصی در کشور با آغوش باز استقبال نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 618

به "نسل جدیدی از شتابدهنده ها به کسب وکار کشور تزریق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدیدی از شتابدهنده ها به کسب وکار کشور تزریق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید