تصاویر ، خاکسپاری جلیل فتوحی نیا در قطعه هنرمندان

به گزارش واندر هنگر، جلیل فتوحی نیا طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون ایران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

تصاویر ، خاکسپاری جلیل فتوحی نیا در قطعه هنرمندان

به گزارش خبرنگاران، مراسم خاکسپاری این هنرمند امروز اول دی ماه با حضور جمعی از همکارانش برگزار گردید و مراسم یادبودش فردا ساعت 9:30 صبح آدینه دوم دی ماه در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار می گردد.

پیکر جلیل فتوحی نیا در جوار مهدی اباسلط (نویسنده و فیلم ساز جوان) به خاک سپرده شد و مقبره کناری اش، مقبره زنده یاد سیف الله داد است.

  • نماینده سینمای ایران از رقابت های اسکار 2023 حذف شد
  • جایگزین شب های مافیا رسید؛ تازه های شبکه نمایش خانگی معرفی شدند

جلیل فتوحی نیا حدود یک ماه گذشته را به علت سرطان در بیمارستان بستری بود و سه، چهار روز اخیر را هم در کما به سر برد و صبح چهارشنبه 30 آذر ماه در 52 سالگی از جهان رفت.

فتوحی نیا متولد سال 1349 در سبزوار بود که دستیاری طراحی در فیلم سینمایی می خواهم زنده بمانم به کارگردانی ایرج قادری و طراحی صحنه و لباس فیلم های عروس آتش، کوچه پاییز، سلام به انتظار، انتهای قدرت و گنج از دیگر آثار سینمایی او هستند. وی بعلاوه طراحی صحنه سریال های داستان یک شهر اصغر فرهادی، مختارنامه و سلمان فارسی داود میرباقری را نیز برعهده داشته است.

تهیه کننده سریال سلمان فارسی هم جلیل فتوحی نیا را یکی از چهره های موثر در مسیر ساخت این پروژه تاریخی برشمرد و فقدان او را برای این پروژه، سخت دانست.

مجید برزگر (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه و لباس)، علیرضا شجاع نوری (بازیگر) عوامل سریال سلمان فارسی (که آخرین کار زنده یاد فتوحی نیا بود) و جمعی از هم صنفی هایش در مراسم خاکسپاری حاضر بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2178

به "تصاویر ، خاکسپاری جلیل فتوحی نیا در قطعه هنرمندان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر ، خاکسپاری جلیل فتوحی نیا در قطعه هنرمندان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، خاکسپاری جلیل فتوحی نیا در قطعه هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید