نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در ازبکستان برگزار گردید

به گزارش واندر هنگر، نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در شهر خقند ازبکستان با رئیس جمهور این کشور برگزار گردید.

نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در ازبکستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در شهر خقند استان فرغانه واقع در شرق ازبکستان با حضور شوکت میرضیایف رئیس جمهور این کشور برگزار گردید.

میرضیایف در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: صنایع دستی بخشی از فرهنگ عموم بشریت است و در زندگی هر ملت، شکل گیری هویت و ارزش های آن از صندلی خاص برخوردار است. در حقیقت بروز هنرهای صنایع دستی یک گام مهم تاریخی در راستا تمدن ها است.

وی اضافه کرد: در ازبکستان برای کار هنرمندان صنایع دستی ارزش زیاد قایل هستند، امکانات گسترده برای فراگیری هنرهای صنایع دستی توسط جوانان ایجاد می گردد و این جشنواره در توسعه بیش از پیش این حوزه نقش مهمی ایفا می نماید.

میرضیایف تاکید نمود: فکر می کنم این جشنواره بین المللی یک جشن بزرگ نه تنها برای مردم ازبکستان بلکه برای هنرمندان تمام دنیا می باشد. این یک جشنواره دوستی و همکاری است که در آن قدیم و جدید، سنن و ارزش های مردم مختلف به طور هماهنگ تلفیق شده است.

شهر خقند در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی، در فهرست شهرهای دنیای صنایع دستی (World Craft City) نهاده شد.

سال جاری در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در شهر خقند بیش از 370 هنرمند و روزنامه نگار از 78 کشور دنیا شرکت کردند.

جشنواره بین المللی صنایع دستی در ازبکستان هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 374

به "نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در ازبکستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی در ازبکستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید