معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به چین می رود، حضور 70شرکت دانش بنیان پیشرفته در چین

به گزارش واندر هنگر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی علمی، فناوری و دانش بنیان به چین سفر می نماید تا توسعه همکاری شرکت های دانش بنیان و خلاق میان دو کشور را شتاب ببخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به چین می رود، حضور 70شرکت دانش بنیان پیشرفته در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در این سفر هیات ایرانی را همراهی می نماید، گفت: ستاری به دعوت رسمی وزیر علوم چین به این کشور سفر می نماید و مدیران 70 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز، وی را همراهی می نمایند و تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت های چینی گسترش می دهند.

وی اضافه نمود: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر دیدارهایی با مقامات علمی و فناوری کشور چین خواهد داشت.

وی همچنین درباره حوزه فعالیت شرکت های فناور هیات همراه این سفر گفت: فناوری اطلاعات، سلول های بنیادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه سلامت زمینه فعالیت این شرکت های دانش بنیان ایرانی که راهی جمهوری خلق چین شده اند.

برگزاری نشست های تجاری و فناوری در دو شهر مختلف

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی خبر از حضور این هیات، در دو نشست تجاری و فناوری در شهرهای شانگهای و شنزن داد و گفت: هدف این است تا با یافتن سرمایه گذار یا شریک تجاری چینی، زمینه گسترش فعالیت های دانش بنیان آنها فراهم گردد.

به گفته وی، نخستین نشست شرکت های دانش بنیان 20 آبان ماه در شهر شانگهای و دومین نشست 22 آبان ماه در شهر شنزن برگزار می گردد، البته درباره اهمیت برگزاری این نشست ها در این دو شهر نیز باید گفت، شهر شانگهای علاوه بر پرجمعیت ترین شهر جمهوری خلق چین و جهان، مرکز مالی جهانی نیز به شمار می رود که پرترددترین بندر کانتینر جهان نیز به حساب می آید، شهر شنزن هم، قطب فناوری اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک کشور چین است. بنابراین حدود 40 درصد شرکت های دانش بنیان هیات ایرانی، در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک هستند.

کرمی گفت: هاشمی معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز آنها را همراهی می نماید، البته شرکت هایی فعال در حوزه سلول های بنیادی ایران به همراهی امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز برای آنالیز زیر ساخت های علمی و فناورانه در این سفر حضور دارند .

بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین

وی ادامه داد: هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیانی ایران در بخش دیگری از این سفر، از بیست و یکمین نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین بازدید می نمایند.

کرمی درباره این بازدید نیز گفت: البته از میان 70 شرکت دانش بنیانی که این هیات را همراهی می نمایند 10 شرکت فناور در پنجمین پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارند و دستاورهای خود را در آن، نمایش می دهند. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در افتتاحیه این رویداد سخنرانی می نماید.

وی اضافه نمود: درباره این رویداد نیز باید بدانیم که، نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین در شهر شنزن برگزار می گردد. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه علمی و فناوری است که شرکت نمایندگان، دستاوردها و نوآوری های خود در حوزه های انرژی های جدید، نسل جدید فناوری اطلاعات، زیست فناوری و حفاظت از محیط زیست را ارائه می دهند. این رویداد در سال های اخیر، با پیشرفت خود به یکی از مهمترین رویدادهای فناوری در جهان تبدیل شده است و نقش مهمی در بهبود همکاری ها و مبادلات علمی میان کشورها ایفا می نماید.

بازدید از پارک صنعتی سوژو

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه به دیگر برنامه های این هیات ایرانی اشاره نمود و گفت: 21 آبان ماه هیات ایرانی به شهر سوژو می رود تا از پارک صنعتی در این شهر بازدید کند. پارک صنعتی سوژو به عنوان یکی از حرکت های بزرگ فناورانه این کشور از 17 سال پیش با مشارکت سنگاپور فعالیت اش را شروع نموده است. این پارک از منطقه های فناوری متعدد همچون نانوفناوری، زیست فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: این هیات ایرانی، از پایگاه صادراتی ایران و شرکت های دانش بنیان ایرانی حاضر در این پارک که زیرساخت های آن با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، دیدن می نمایند.

کرمی هدف از این سفر را یاری به توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق ایران به چین و ایجاد زمینه تبادل فناوری در سطح بنگاه های دو طرف می داند و گفت: در اینسفر چندین تفاهم نامه همکاری نیز میان شرکت های دو کشور منعقد می گردد.

بر اساس این گزارش، مردادماه، سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین به همراهی هیئتی از فعالان عرصه علم و فناوری به ایران سفر نموده بود و در آن، با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار داشت. او در این سفر ابراز نموده بود که متوجه شدم ایران نه تنها صادر نماینده نفت و گاز است، بلکه در حوزه علم و فناوری نیز پیشرفته است.با وجود تحولات بین المللی و چالش ها اما اراده چین برای توسعه روابط با ایران تغییر ننموده است و در شرایط فعلی از توسعه بیشتر روابط با ایران استقبال می کنیم.

هیات عالی رتبه علمی، فناوری و دانش بنیانی جمهوری اسلامی ایران، در سفر به جمهوری خلق چین، برنامه های دیگری برای توسعه تعامل با کشور میزبان در دست اقدام دارد که مشروح آن، ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 484

به "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به چین می رود، حضور 70شرکت دانش بنیان پیشرفته در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به چین می رود، حضور 70شرکت دانش بنیان پیشرفته در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید