مدیریت منابع آبی راه مهار خشکسالی در خراسان جنوبی

به گزارش واندر هنگر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش های رسمی دوسال اخیر، خشکسالی در خراسان جنوبی بی سابقه بوده است که نیازمند مدیریت خاص منابع آبی است.

مدیریت منابع آبی راه مهار خشکسالی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان با اشاره به مجهز بودن بیش از 60 درصد چاه های استان به کنتور هوشمند، گفت: مابقی در حوزه های آب شرب و چاه های دراختیار دستگاه های اجرایی برای خدمات عمومی است.

او افزود: مصوب شد در یک مدت زمان معین دستگاه های اجرایی و شهرداری ها این چاه ها را نیز مجهز به کنتور هوشمند کنند.

عباس زاده با بیان اینکه به صورت جدی با کم آبی دست و پنجه نرم می کنیم، گفت: بر اساس گزارش های رسمی دوسال اخیر، خشکسالی در خراسان جنوبی بی سابقه بوده است که نیازمند مدیریت خاص منابع آبی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: برنامه سازگاری با کم آبی به طور عمومی در سطح کشور در قالب طرح ملی سازگاری با کم آبی تدوین و ابلاغ شده است و برش استانی این طرح ملی برای استان ما نیز در حال اجراست.

عباس زاده شرح داد: بر اساس این طرح موظفیم در طول یک برنامه 5 ساله که از سال گذشته آغاز شده در مجموع 175 میلیون متر مکعب مصرف آب را کاهش دهیم.

او شرح داد: برای رسیدن به هدف تامین حفظ منابع آبی استان راهکار های متعددی در برنامه های ملی و استانی دیده شده و از طریق کارگروه شورای حفاظت منابع آب استان پیگیری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مقدار سهم بخش های مختلف در برنامه کاهش مصرف آب بسیار مهم است و اینکه ما 175 میلی متر مکعب در سال را از چه منابع و حوزه هایی کنترل و صرفه جویی کنیم، در جلسات بعدی در خصوص آن طرح پیشنهادی نهایی مطرح و تصمیم گیری و تصویب خواهد شد تا مبنای کار دستگاه ها و حوزه های مختلف آب بر استان باشد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2136

به "مدیریت منابع آبی راه مهار خشکسالی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت منابع آبی راه مهار خشکسالی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید