ماهی سالمون تراریخته در کانادا فراوری می گردد

به گزارش واندر هنگر، محققان به یاری انتقال ژن از یک ماهی دیگر به ماهی سالمون مدت زمان رشد آن را کاهش دادند. این ماهی اولین جانور تراریخته است که به عنوان غذا به مصرف انسانی می رسد و قرار است در کانادا فراوری گردد.

ماهی سالمون تراریخته در کانادا فراوری می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، مجوز فراوری تجاری سالمون تراریخته در سال 2015 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا صادر شد. پرورش دهندگان ماهی در کانادا در حال آماده سازی برای فراوری این ماهی هستند. ماهی سالمون تراریخته، اولین جانور تراریخته ای است که به عنوان غذا به مصرف انسانی می رسد.

ماهی سالمون تراریخته مشابه انواع غیرتراریخته است. اما به یاری انتقال ژن از یک ماهی دیگر به سالمون، مدت زمان رشد آن کاهش یافته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2015 گفت ماهی سالمون تراریخته به اندازه ماهی سالمون غیر تراریخته برای مصرف انسانی ایمن و مفید است. غذای به دست آمده از ماهی سالمون تراریخته هم برای مصرف انسان و هم برای مصرف حیوانات ایمن است و طبق مطالعات صورت گرفته تنها تفاوت آن رشد بسیار سریع تر نسبت به انواع غیر تراریخته است.

سالمون های تراریخته، اندازه ای برابر با ماهی های سالمون غیر تراریخته موجود در بازار دارند اما نسبت به آنها غذای کمتری مصرف می نمایند و رشد سریع تری دارند.

در حال حاضر ساخت واحدهای فراوریی سالمون تراریخته در کانادا با ظرفیت سالانه 250 تن شروع شده و شرکت فراوری نماینده آن در نظر دارد با ارتقای مزارع آبزی پروری فراوری ماهی سالمون تراریخته را به 1200 تن در سال برساند.

با بهره برداری اولیه در سال 2018 فراوری سالمون تراریخته در مقیاس تجاری، در اواخر 2019 سال عملیاتی گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 891

به "ماهی سالمون تراریخته در کانادا فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی سالمون تراریخته در کانادا فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید