ماسک کینوا از پیری شما جلوگیری می نماید

به گزارش واندر هنگر، کینوا نوعی سوپرفود است که فواید متنوعی برای سلامتی بدن دارد. این ماده غذایی یکی از معروف ترین غلات به شمار می رود.

ماسک کینوا از پیری شما جلوگیری می نماید

کینوا بدون گلوتن است و زمانی که پخته گردد، ترکیب آن بسیار شبیه به گندم یا برنج می گردد. کینوا یکی از برترین منابع پروتئین به شمار می رود و تمام 9 اسید آمینه های ضروری را دارد. علاوه بر این حاوی مقدار خوبی فیبر و مواد معدنی است. کینوا در انواع مختلف وجود دارد که از جمله آن ها می توانیم به آرد کینوا، کینوا سیاه، کینوای سفید و کینوای قرمز اشاره کنیم. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع فواید کینوا برای پوست و مو می پردازیم.

فواید کینوا برای پوست و مو

سلامت پوست را بهبود می بخشد

کینوا غنی از ویتامین های B است که مواد مغذی هستند که به وسیله کاهش ذخایر ملانین تیره در پوست به درمان لکه های پیری و سایر مسائل مربوط به رنگدانه پوست یاری می نمایند. ویتامین B12 موجود در کینوا با سایر ویتامین های B واکنش نشان می دهد. از این طریق به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. کینوا بعلاوه حاوی بازدارنده های تیروزیناز است که آنزیم هایی هستند که رنگدانه و مسائل مرتبط با آن را کاهش می دهند. ویتامین B3 موجود در کینوا در درمان آکنه و جوش اثرگذار است. این دانه ها قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه را تسکین می دهند.

کینوا حاوی ویتامین A است که در به تأخیر انداختن فرآیند پیری عالی عمل می نماید. این نوع ویتامین خطوط ظریف را کاهش می دهد و باعث می گردد پوستتان جوان به نظر برسد. ریبوفلاون یا ویتامین B2 موجود در کینوا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این جوش را هم درمان می نماید، چون می تواند به کاهش فراوری سبوم (چربی) یاری کند. کینوا سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می نمایند که تقریبا همواره مسؤول پیری زودرس پوست به شمار می روند. می توانید برای به تأخیر انداختنن علائم پیری پوست با کینوا یک ماسک صورت درست کنید.

برای این کار یک چهارم فنجان کینوا را در شیر سویا بپزید و آن را کنار بگذارید تا خنک گردد. سپس کینوای پخته شده را به همراه سه قاشق چای خوری ماست، دو عدد زرده تخم مرغ و دو قطره روغن اسانسی میموزا در مخلوط کن بریزید و مواد را چند پالس بزنید. ترکیب به دست آمده را به عنوان ماسک روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه بماند. سپس صورت و گردنتان را با آب ولرم بشویید. بعد از استفاده از این ماسک پوستتان نرم و درخشان خواهد شد. کینوا حاوی پروتئین طبیعی و خواص ضدپیری است و به وسیله بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، آسیب دیدگی پوست در اثر نورخورشید را ترمیم می نماید.

فولیکول های مو را مستحکم می نماید

مستحکم کردن فولیکول های مو از خواص کینوا برای مو به شمار می رود. پروتئین هیدرولیز شده استخراج شده از کینوا به عنوان یک پوشش ملایم و طبیعی عمل می نماید که فولیکول های مو را از داخل تغذیه نموده و از آن ها محافظت می نماید. از پروتئین خارج شده از این دانه ها برای فراوری محصولات باکیفیت مو استفاده می گردد. ترکیبات هومکتانت (جاذب رطوبت) موجود در کینوا کف سر را هیدراته و تغذیه می نمایند و آن را نرم نگه می دارند. هومکتانت ها یک پوشش نامرئی روی مو تشکیل می دهند. از مو در برابر محرک های محیطی از جمله آلودگی و گردوغبار محافظت می نمایند. ویتامین E شنمایندگی مو را به وسیله متعادل کردن فراوری چربی در کف سر کاهش می دهد.

به درمان شوره یاری می نماید

کینوا حاوی مواد معدنی مهم از جمله کلسیم، آهن و فسفر است. رطوبت را در کف سر حفظ نموده و شوره را از موها دور می نمایند. برای بهره بردن از خواص کینوا آن را له کنید و روی موها و کف سر خود بمالید. 15 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را طبق روال عادی بشویید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب موس صورت معجزه آرایش را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2134

به "ماسک کینوا از پیری شما جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک کینوا از پیری شما جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید