قرنطینه سربازان روسی که در رژه حضور داشتند

به گزارش واندر هنگر، وزارت دفاع روسیه بیان کرد، دستور داده هزاران تن از سربازان ارتش این کشور بعد از لغو رژه نظامی بزرگی که این سربازان برای اجرایش در در سال روز پیروزی شوروی سابق در جنگ جهانی دوم تمرین می کردند، به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

قرنطینه سربازان روسی که در رژه حضور داشتند

به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه برنامه ریزی نموده بود تا بالغ بر 15 هزار تن از سربازانش رژه نظامی عظیم روز نهم مه را در هفتادو پنجمین سالگرد پیروزی اتحاد شوروی سابق در جنگ جهانی دوم همراه به نمایش انواع ادوات و تجهیزات نظامی برگزار نمایند. کرملین به روی این رژه به منظور نشان دادن قدرت نظامی و دیپلماتیکش حساب ویژه ای باز نموده بود.

با این حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند روز پیش گفت که با توجه به تشدید شیوع کروناویروس در این کشور این مراسم را لغو و به تاریخی که هنوز معین نشده موکول می نماید.

رسانه های تلویزیونی روسیه تا پیش از این تصاویر تمرین برگزاری این رژه را با حضور هزاران سرباز در یک منطقه آموزشی در حومه مسکو منتشر می کردند در حالی که هیچ گونه تدابیر فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک برای این سربازان اجرا نمی شد.

شبکه تلویزیونی Zvezda وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت، تمامی سربازانی که در تمارین اجرای این رژه عظیم شرکت داشتند به پادگانهای محل خدمتشان در سراسر کشور فرستاده شده و در آنجا برای مدت دو هفته در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وزارت دفاع روسیه جزئیات بیشتری در این خصوص که آیا این قرنطینه چیزی بیش از یک اقدام احتیاطی بوده و اینکه ابتلای کسی از این سربازان به کرونا مثبت اعلام شده مطرح ننموده اند و تنها گفت که تمامی قطارها، هواپیماها و خودروهایی که این نیروها مورد استفاده قرار داده اند عفونت زدایی می شوند.

همچنین این سربازان ملزم به استفاده از تجهیزات محافظت شخصی در حین نقل و انتقال شده اند.

رسانه های روسیه به صورت تلویحی به این که ویروس کرونای جدید احتمالا در میان شرکت نماینده های این تمرینات شایع شده اشاره نموده اند.

چند روز پیش رئیس آموزشگاه آموزش افسری ناخیموف در سن پترزبورگ که در تمرین های برگزاری رژه حضور داشته به رسانه فونتانکا گفت به علت داشتن تب در بیمارستان بستری شده و تست ابتلای به کرونا را داده اما هنوز نتایج تستش معین نشده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 933

به "قرنطینه سربازان روسی که در رژه حضور داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه سربازان روسی که در رژه حضور داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید