پرواز پیروز شکارچی فراصوت جدید روسیه

به گزارش واندر هنگر، وزارت دفاع روسیه از پرواز پیروز یک پهپاد نظامی جدید فراصوت با برد عملیاتی 5000 کیلومتر اطلاع داد.

پرواز پیروز شکارچی فراصوت جدید روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه از پرواز پیروز یک پهپاد نظامی فراصوت به نام شکارچی اطلاع داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی وزارت دفاع روسیه بدون اعلام محل دقیق این پرواز آزمایشی اظهار داشت که این پهپاد پس از برخاستن از یکی از فرودگاه های این کشور ، حدود 20 دقیقه پرواز نموده است. این پهپاد جدید بعد از چند دور پرواز در ارتفاع 600 متری، با پیروزیت بر باند فرودگاه فرود آمد.

در حالی که مشخصات فنی این پهپاد پنهان مانده، اما گزارش بعضی رسانه ها حکایت از آن دارد که پهپاد شکارچی هنگام برخاستن بین 20 تا 25 تن وزن دارد و برد عملیاتی آن 5000 کیلومتر است. همچنین گفته می گردد که پهپاد شکارچی قادر است با سرعت فراصوت 1400 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون هیچ عکس و فیلمی از پرواز این پهپاد ارائه ننموده و تنها در نمایشگاه ارتش-2019 که اواخر ژوئن (خرداد) در مسکو برگزار گردید، مدلی از این هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.

چندی قبل نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جنگنده نسل پنجم سوخو-57 را به عنوان بهترین هواپیمای جنگی دنیا توصیف کرد.

پوتین در مراسمی با حضور جمعی از منتخبان این کشور گفت: سوخو -57 ،بهترین هواپیمای روز دنیا است. این بهترین هواپیما در دنیا با تمام ویژگی های عملیاتی و تسلیحاتی است و هیچ هواپیمای دیگری نمی تواند همانند هواپیمای ما پرواز کند.

سوخو-57 ، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر دفاع هوایی دشمن است. (جزئیات بیشتر)

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 244

به "پرواز پیروز شکارچی فراصوت جدید روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پیروز شکارچی فراصوت جدید روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید