عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست شروع شد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (زاچ و داربست) امروز چهارشنبه پنجم آذرماه شروع شد.

عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست شروع شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

فریدون همتی ظهر امروز(5 آذرماه) در آئین اجرایی این شهرک مسکونی، اضافه نمود: به دلیل صعب العبور بودن جهت دسترسی به روستا و واقع شدن تعدادی مسیل که در مواقع بارندگی باعث انسداد جاده دسترسی به روستا می گردد، موضوع جابجایی روستای زاچ و داربست ضرورت پیدا کرد و کمپ اسکان موقت با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان محل استقرار اهالی این روستا معین شد.

وی افزود: به منظور احداث منازل مسکونی برای اهالی این روستا، طرح تفکیکی 25هکتار زمین شامل 205 قطعه مسکونی و خدمات مورد احتیاج این روستا آماده شده است.

استاندار هرمزگان، گفت: هزینه ایجاد راه دسترسی، برق رسانی، آبرسانی، فیبرنوری و سیل بند (دایک) تا ابتدای سایت بالغ بر 330میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگاران، روستای زاچ و داربست هم اکنون از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان سیریک قرار گرفته است اما بدلیل دوری راه و سخت گذر بودن راه دسترسی بخشی از خدماتش را از جاسک و سیریک می گیرد، مردم این منطقه پس از سیل اخیر در دیماه 98 در منطقه ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شده اند.

2 روستای زاچ و داربست در غربی ترین نقطه بشاگرد با فاصله بیش از 270 کیلومتر با مرکز این شهرستان قرار گرفته است؛ این روستاها را که می توان دورترین روستاهای بشاگرد، از بعد مسافتی نامید که با مرکز شهرستان سیریک تنها 60 کیلومتر فاصله دارد. این روستا در مجموع دارای 461 نفر جمعیت و 114خانوار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1324

به "عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاچ و داربست شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید