علائم خطرناک پس از گزش مار و عقرب

به گزارش واندر هنگر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

علائم خطرناک پس از گزش مار و عقرب

به گزارش ایسنا، عصمت حیدری یکشنبه 21 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دما خطر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطقی که آب وهوای مرطوب دارند را افزایش می دهد، اظهار کرد: برای مقابله با مار و عقرب گزیدگی اطلاع رسانی در خصوص مراقبت های پیشگیری از گزش و نکات ایمنی مربوطه ضرورت دارد.

وی توضیح داد: در سال گذشته در مجموع 224 مورد گزش در شهرستان گناوه گزارش شده است که 168 مورد گزش از عقرب و 56 مورد مارگزیدگی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اضافه نمود: از ابتدای سال تا به امروز 51 مورد گزش در شهرستان اتفاق افتاده است که 70 درصد موارد در روستاها و فضای باز حین سرگرمی اتفاق افتاده و از این تعداد 75 درصد موارد گزش مربوط به گزش عقرب بوده است.

حیدری گفت: هر چند هزینه های سنگینی جهت درمان موارد گزش عقرب و مار در شهرستان صرف شده، اما خوشبختانه از سال گذشته تا به امروز با انجام اقدامات به موقع درمانی همه موارد با موفقیت درمان شده اند و هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

وی تأکید کرد: بهسازی محیط منزل، نصب توری برای پنجره ها، پوشاندن فاصله در و کف زمین و درز دیوارها و استفاده از تخت خواب در محیط های باز، استفاده کارگران و کشاورزان از دستکش و کفش مناسب قبل از اینکه دست به زیر سنگ و علف و گیاه ببرند و... از راهکارهای پیشگیری از گزش مار و عقرب است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2239

به "علائم خطرناک پس از گزش مار و عقرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم خطرناک پس از گزش مار و عقرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید