صفری در نشست تهران: در پی توسعه هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم

به گزارش واندر هنگر، ایسنا نوشت: معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در ایران از هرگونه یاری در زمینه حرکت به سمت چندجانبه گرایی استقبال می کنیم.

صفری در نشست تهران: در پی توسعه هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم

مهدی صفری صبح امروز سه شنبه در کنفرانس ایران و بریکس: چشم اندازها برای شراکت و همکاری در تهران گفت: ما هیچ شکی نداریم که گروه بریکس در همکاری با کشورهای دیگر می تواند نقش بیشتری را ایفا نماید.

وی با بیان اینکه عضویت در بریکس و توسعه روابط با کشورهای عضو این گروه جزو اهداف ما است، اظهار کرد: توانمندی های جمع شده در کشورهای بریکس در سیستم بین المللی باعث شده که بریکس جایگاه ویژه ای داشته باشد.

صفری با بیان اینکه بازار انرژی بریکس بسیار مهم است، اضافه نمود: علیرغم تحریم های ظالمانه علیه ایران، کشور ما پتانسیل و ظرفیت زیادی دارد لذا در پنل های امروز در خصوص این ظرفیت ها صحبت خواهیم کرد.

معاون دیپلماسی وزارت خارجه با اشاره به اقدام ایران برای توسعه حضور خود در سازمانهای بین المللی با موضوع همکاری مالی گفت: ما از هرگونه یاری در زمینه حرکت به سمت چندجانبه گرایی استقبال می کنیم.

صفری بعلاوه با بیان این که ایران و کشورهای عضو بریکس اشتراکات زیادی دارند، توضیح داد: ما با هر 5 عضو بریکس دارای روابط سیاسی خوبی هستیم و در پی توسعه هرچه بیشتر روابط مالی با این کشورها نیز هستیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان این که روسیه، هند و چین جزو شرکای مالی ما در منطقه هستند، گفت: برزیل یکی از شرکای مالی پیشرو ما در آمریکای لاتین است. ما در دو سال گذشته تعاملات تجاری و مالی دوجانبه خود را با این کشور افزایش داده ایم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: علارغم تحریم های یکجانبه غیرقانونی و ظالمانه ای که علیه ایران وجود دارد، ما در ایران دارای پتانسیل عظیمی در حوزه هایی مانند حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، خدمات فنی و مهندسی و ... هستیم .

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2260

به "صفری در نشست تهران: در پی توسعه هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفری در نشست تهران: در پی توسعه هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید