ساخت تاب باغی : لذت تاب خوردن در فضای باز با 6 مرحله ساده

به گزارش واندر هنگر، اگر دوست دارید از باغ و فضای سبز زیبای خود نهایت استفاده را ببرید، یکی از بهترین راه ها سرمایه گذاری در یک تاب باغی است. می توانید با یکی از دوستان خود در حین تاب بازی لیموناد بنوشید یا اصلاً در یک بعد از ظهر دل انگیز به خواندن کتاب مشغول شوید. در حقیقت، تاب باغی یک روش عالی برای لذت بردن از زمان است؛ پس چرا نباید یکی از آن ها را داشته باشیم؟ ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون درباره انواع، فواید و نحوه ساخت تاب باغی صحبت می کنیم.

ساخت تاب باغی : لذت تاب خوردن در فضای باز با 6 مرحله ساده

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات نکات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیبدار ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

چرا تاب باغی؟

در یک فضای باز می توان صدای آواز پرندگان را شنید و حرکت باد در میان شاخه های درختان را دنبال کرد. یک تاب باغی می تواند تمامی این لذت ها را به شکلی متفاوت به ارمغان بیاورد. تاب خوردن برای تمام اعضای خانواده نقش درمانی دارد، زیرا مظهر شادی هستند. همه افراد از بچه ها گرفته تا کهنسالان، از تاب خوردن لذت می برند. زمانی که بر روی تاب می نشینیم، می توانیم بعد از یک روز شلوغ و خسته نماینده، یک فنجان چای یا قهوه بنوشیم. خاتمه، یک تاب زیبا می تواند مورد استقبال مهمانان قرار گیرد. افراد هر زمان یک تاب را ببینند، در اینکه کدام یک زودتر آغاز به تاب نمایند، با هم در رقابت هستند!

انواع تاب باغی

تاب های باغی به انواع زیر تقسیم می شوند:

تاب چوبی

بسته به شکل و سبک طراحی باغ خود می توانید تاب چوبی را انتخاب کنید. این تاب از نظر اندازه، رنگ و قیمت تنوع بسیاری دارد. تاب های چوبی خود به تنهایی به انواع منفرد، دوتایی و چندتایی تقسیم می شوند. یکی از مزایای این تاب ها این است که از متریال طبیعی در ساخت آن استفاده می گردد. به همین جهت از نظر متریال با فضای باز هماهنگی دارد. اما برای افزایش طول عمر و دوام تاب چوبی باید از رویه های مقاوم در برابر رطوبت و نور خورشید استفاده کرد. همچنین می توانید در کنار تاب از انواع وسایل بازی بچه ها مانند خانه چوبی نیز بهره ببرید.

تاب فلزی

تاب فلزی اغلب کاربردهای بیشتری نسبت به تاب چوبی دارد و اغلب ظاهری مدرن دارد. این تاب نیز در انواع منفرد، دوتایی و چندتایی قابل تهیه است. از جمله مزایای تاب فلزی می توان به قیمت پایین و تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به تاب چوبی اشاره نمود. اما مهم ترین عیب این تاب، زنگ زدگی در شرایط مرطوب است. همچنین تاب فلزی با فضای طبیعی باغ سِت نیست و مانند چوب گرما و سر زندگی را تداعی نمی نماید. برای برطرف این مورد لازم است از مواد ضد زنگ و رنگ استفاده گردد.

تاب سایبان دار

با دور شدن از تاب های بازی، تاب سایبان دار بسیار شبیه به تاب ایوان است. اگر در خانه خود ایوان یا تراس عظیمی دارید، این تاب ایده آل است. این تاب جایگزینی آرامش بخش و راحت برای مبلمان استاندارد باغی هستند و غالباً با کوسن و روکش برای محافظت در برابر آب و هوا استفاده می شوند. تاب سایبان دار به طور معمول عظیم است و فضای کافی برای نشستن سه فرد عظیمسال را دارد. همچنین می توان از این تاب به جای جایگاه گهواره ای نیز استفاده کرد. بعضی از تاب های سایبان دار قابل حمل هستند، در حالی که بعضی دیگر به سقف ایوان یا تراس منزل یا ویلا متصل می شوند. ناگفته نماند، این تاب اغلب از چوب ساخته می گردد.

تاب هَموک

اگر فضای لازم برای یک نفر را در اختیار دارید، تاب هموک می تواند خرید مناسبی برای بعد از ظهرهای گرم و آرام تابستان باشد. این تاب می تواند به درختان باغ شما متصل شوند یا خود به تنهایی دارای ست هموک باشند. ست هموک احتیاج به اتصال تاب به درختان را از بین می برد. تاب هموک اغلب از پارچه ساخته می گردد و راحتی بیشتری نسبت به تاب های دیگر دارد.

تاب بچه ها نو پا

تاب های کودک نو پا معمولاً در بسیاری از باغ های خانگی مشاهده می گردد. آن ها به طور سنتی به شکل یک چرخ دنده هستند تا از بچه ها در برابر نوسانات حرکتی تاب محافظت نمایند. این تاب برای جلوگیری از زمین خوردن کودک طراحی شده است و روشی ایمن و مطمئن برای تفریح بچه ها در باغ را فراهم می نماید. جنس این تاب اغلب از چوب یا پلاستیک است.

فواید داشتن یک تاب باغی

یکی از مهم ترین مزایای تاب باغ این است که می توان آن را به راحتی در هر جای باغ اعم از تراس، حیاط یا میان درختان قرار داد. برای افرادی که قصد این را دارند تا فضای قرارگیری تاب را تغییر دهند، تاب به راحتی جابه جا می گردد.

در طراحی تاب باغی تطبیق پذیری زیادی وجود دارد، بنابراین می توان تاب را برحسب سبک و سلیقه شخصی خود انتخاب کرد. از نظر سبک طراحی، ابعاد و متریال دست شما به طور کلی باز است. برای بهبود و تکامل ظاهر تاب می توان آن را با کوسن های طرح دار و رنگی زینت بخشید. بعضی از افراد همچنین دوست دارند یک تاب سایبان دار داشته باشند تا بتوانند سقف آن را جمع نمایند و از آفتاب دریافت نهایت لذت را ببرند.

تاب های باغی در اشکال و اندازه های مختلف اعم از یک نفره، دو نفره، سه نفره و چهار نفره قابل خریداری هستند. همچنین دست افراد در انتخاب نوع متریال نیز باز است. می توان از تاب چوبی، فلزی، پارچه ای، حصیری و هر متریال دیگری استفاده کرد.

تاب هایی که به شکلی ارگونومیک طراحی می شوند، به تسکین درد کمر یاری می نمایند. این تاب ها روشی سرگرم نماینده و عالی برای افزایش گردش خون در باسن و پاها است و می تواند برای مفاصل آرتروز به ویژه زانوها نقش درمانی مؤثری داشته باشد. تحقیقا نشان داده است که تاب خوردن باعث کاهش فشار خون و قند خون می گردد. اگر کودک اوتیسم یا مشکل خواب دارد، تاب باغی می تواند روش مناسبی برای کاهش اضطراب و درگیر کردن آن ها در فعالیتی باشد که ذهن آن ها را آرام می نماید.

نحوه ساخت تاب باغی

مراحل ساخت یک تاب چوبی به توضیح زیر است:

مرحله اول: برای ساخت نشیمنگاه از یک فریم دو در چهار بهره ببرید.

مرحله دوم: قسمت تکیه گاه پشتی را به نشیمنگاه وصل کنید.

مرحله سوم: تکیه گاه های جلویی را به قسمت جلوی نشیمنگاه وصل کنید.

مرحله چهارم: دسته های تاب را از یک طرف به تکیه گاه های جلویی و از طرف دیگر به تکیه گاه پشتی متصل کنید.

مرحله پنجم: الوارهای چوبی را در قسمت نشیمنگاه جایگذاری کنید.

مرحله ششم: الوارهای چوبی را در قسمت تکیه گاه پشتی جایگذاری کنید.

  • نکته: برای اتصال تاب به سقف احتیاج به سه زنجیر دارید، دو تا از زنجیرها به نشیمنگاه و یکی به تکیه گاه وصل می شوند. زنجیرها باید از دوطرف به قلاب وصل شوند. برای اتصال به سقف باید در محل تعیین سقف را سوراخ نموده و قلاب مورد نظر در محل خود قرار دهید.
  • نکته: قلاب ها باید به اندازه 10 سانتی متر باید بیشتر از عرض تاب باشند تا وزن را به طور مساوری توزیع نمایند.
  • نکته: جایگاه باید حداقل به اندازه 50 سانتی متر با کف ایوان یا تراس فاصله داشته باشد.
  • نکته: برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر از میخ یا چسب مخصوص چوب بهره ببرید.

کلام آخر

وقتی فرآیند ساخت تاب بسیار آسان است، پس چرا نباید یکی از آن ها را در باغ و یا حیاط خود داشته باشیم؟ در ماه های گرم سال یک تاب باغی باعث می گردد تا اعضای خانواده به دور هم جمع شوند و شادی نمایند. تاب بازی کردن سن و سال نمی شناسد، هر فردی را سر شوق می آورد. بنابراین وقتی قصد این را دارید که یکی از آنها را بسازید، مهم است که در خصوص جنس، اندازه، راحتی و مکانی که آن را قرار می دهید فکر کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1113

به "ساخت تاب باغی : لذت تاب خوردن در فضای باز با 6 مرحله ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تاب باغی : لذت تاب خوردن در فضای باز با 6 مرحله ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید