روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز ، مهم و کاربردی

به گزارش واندر هنگر، اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دلایل مختلفی مجبور به انجام پروازهای هوایی متعددی در طول سال هستید و هنوز هم اندکی ترس در وجودتان هنگام سوار شدن به هواپیماها وجود دارد، در مطلب راه های مقابله با ترس از پرواز از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه شوید تا با شما روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز را به اشتراک بگذاریم. از قلم نیاندازید که با مطالعه و انجام تعدادی از این نکات مثبت و کاملا کاربردی نیز قطعا قادر خواهید شد تا درصد زیادی از ترس و وحشت خود را که ممکن است منشا آن هر چیزی باشد را مهار و حتی بطور تمام و کمال از بین ببرید!

روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز ، مهم و کاربردی

مطالعه و سرگرمی در پرواز

سعی کنید در طول پرواز بجای بستن زوری چشم هایتان و مثلا خود را به خواب زدن، کتاب و مجلات مورد علاقه خود را همراه داشته باشید و مطالعه نمایید؛ حتی در صورت تمایل می توانید به موسیقی هایی که سبب آرامش خاطرتان می شوند، گوش فرا دهید و از فیلم ها و کلیپ های که می توانند برای لحظاتی ترس و اضطراب ناشی از پرواز با هواپیما را در طول سفر هوایی شما کاهش دهند، استفاده نمایید. این مورد از روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز هست.

خوردن غذا در طول سفر

تقریبا همه کسانی که در طول سال از مشتریان دائمی خطوط هوایی داخلی و یا خارجی بحساب می آیند و مجبور هستند سفرهای متعددی را به اقصی نقاط داخلی و یا خارجی کشورمان داشته باشند، به خوبی می دانند که غذاهای هواپیما شاید کمی از لحاظ کیفیت پایین تر از غذاهایی باشد که شما در رستوران ها و یا در منازل خود میل می نمایید اما قطعا یکی از مهمترین راه های مقابله با ترس از پرواز، همین خوردن تنقلات و غذاهای خوشمزه هواپیما می باشد چرا که طبق تحقیقات مختلف صورت گرفته از سوی محققان کشورهای گوناگون، ثابت شده که کاهش ترس و استرس شما در داخل کابین مسافران هواپیما با خوردن مواد غذایی و بازه زمانی میل کردن این قبیل مواد نسبت مستقیم دارد و خوردن تنقلات در طول مسیر همواره سبب آرامش بیشتر شما مسافران پروازهای هوایی می شود.

آگاهی از شرایط جوی حاکم در طول مسیر پرواز

توصیه می کنیم پیش از سوار شدن به هواپیما حتما از طریق بخش اطلاعات پروازها در فرودگاه مبدا مسافرت، اطلاعاتی در خصوص شرایط آب و هوایی حاکم در طول انجام سفر هوایی خود را بدست آورید تا با داشتن چنین اطلاعاتی چنانچه در طول مسیر هواپیما دچار تکان های شدید و حرکت های ناگهانی شد، از قبل آمادگی ذهنی برای مقابله با چنین شرایطی را داشته باشید و خود را درگیر مسائل عصبی که معمولا در چنین شرایطی اغلب مسافران هوایی با آن دسته و پنجه نرم می کنند، نکنید!

استفاده از برنامه های مختلف پرواز

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که حتی برای پروازهای هوایی نیز اپلیکیشن یا همان برنامه های متعددی توط کمپانی ها و شرکت های معتبر داخلی و خارجی طراحی شده که شما می توانید با نصب آن ها بر روی موبایل و یا سایر گجت های هوشمندی که در طول سفر خود با هواپیما از آنان استفاده می کنید، نصب کرده و به اطلاعات جالبی در خصوص شرایط های گوناگونی که ممکن است در یک سفر هوایی برای مسافران هواپیما رخ بدهد، دست پیدا نمایید. یکی از این برنامه های مجذوب کننده و مناسب برای سرگرم شدن و از یاد بردن ترس ناشی از پرواز می تواند Flight App Valk باشد.

آشنایی کلی با هواپیما

یکی از مهمترین دلایلی ترس و نگرانی مسافران در طول انجام سفر با هواپیما، عدم آشنایی آنان با این وسیله غول پیکر پرواز و همچنین نداشتن هیچگونه کنترلی بر روی آن است که همین امر سبب ناراحتی و حتی عصبی بودن آنان در طول زمانی است که در داخل هواپیما نشسته اند. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم قبل از انجام سفر هوایی خود، حتما سری به کتابخانه ها و کتابفروشی های محل اقامت خود بزنید و با مطالعه کتاب هایی که در زمینه شناخت کلی از هواپیما، شرایط پرواز، کنترل و نحوه نشست و برخاست آن است، به اطلاعات کافی و ارزشمندی در این زمینه دست پیدا نمایید تا با خاطری آسوده تر سوار هواپیما شوید و از سفر هوایی خود به جای ترس و نگرانی که منشا اصلی بسیاری از بیماری های جسمی و روحی می باشند، تنها خاطراتی خوش را به خاطر بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2172

به "روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز ، مهم و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای مقابله با ترس از پرواز ، مهم و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید