رقابت دیزنی و نت فلیکس زیر سایه کرونا

به گزارش واندر هنگر، روز چهارشنبه هفته گذشته سهام شرکت نت فلیکس از خود رشد نشان داد و با رسیدن قیمت هر سهم به بالاترین میزان خود در تاریخ این شرکت ارزش بازار آن را به 187.3 میلیارد دلار رساند. رقمی که بالاتر از ارزش 186.6 میلیارد دلاری دیزنی بود و همین موضوع در رسانه ها خبرساز شد.

رقابت دیزنی و نت فلیکس زیر سایه کرونا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اما صدرنشینی موقت نت فلیکس تنها به دلیل رشد سهام شرکت نبود بلکه از سوی دیگر کاهش ارزش سهام دیزنی این امکان را در اختیار این شبکه قرار داد. در واقع تعطیلی سالن های سینما و همچنین پارک های تفریحی آسیبی جدی به دیزنی زده و از طرف دیگر بسیاری از فعالین اقتصادی گمان می نمایند شیوع کرونا می تواند مخاطبان نت فلیکس را بیش از پیش افزایش دهد.

دیزنی پیش از این اعلام نموده بود همه گیری ویروس کرونا بخش های مختلفی از کسب وکار شرکت را تحت تاثیر قرار داده است و این موضوع پیش بینی عملکرد آینده شرکت را بیش از گذشته چالش برانگیز نموده است. شرکت دیزنی مجبور شده همه پارک های تفریحی اش را در سراسر دنیا تعطیل کند، اکران بخش قابل توجهی از آثار عظیم و سودآوری را که در استودیوهایش فراوری نموده در آمریکا و سراسر دنیا به تاخیر بیاندازد و در کل با بحرانی جدی در زنجیره تامین روبرو شده است.

با این حال سبقت نت فلیکس از دیزنی که غول بسیار عظیمی در صنعت سرگرمی ایالات متحده و دنیا به حساب می آید آنقدرها پایدار نماند و روز آدینه هفته گذشته سهام دیزنی از خود رشد نشان داد و به رقمی رسید که ظرف بیش از یک ماه گذشته سابقه نداشت. رشد سهام دیزنی در پرتوی اخبار جدید مبنی بر بازگشایی سالن های سینما و پارک های تفریحی طبق یک جدول زمانی تحت پروتکل های ویژه رخ داد.

این افزایش سهام ارزش بازار دیزنی را به رقمی بالاتر از 192 میلیارد دلار رساند در حالی که سهام نت فلیکس با کاهش روبرو شد و در محدوده 185 میلیارد دلاری باقی مانده است. این تحول از آن جا رخ داد که تحلیل گران ابراز کردند به نظر می رسد اشتیاق نسبت به سهام نت فلیکس و پیش بینی های مثبت درباره آن زیاد از حد بوده است. به هر حال واضح است که شیوع بیماری کرونا و تبعات آن رقابت بسیار داغی را میان این دو شرکت فعال در حوزه سرگرمی پدید آورده است.

اما گذشته از رقابت تنگاتنگ فعلی به نظر می رسد تاثیر شیوع بیماری کرونا در مجموع روی نت فلیکس مثبت خواهد بود. این شرکت که به زودی قرار است گزارش های اقتصادی مربوط به فصل اول سال 2020 را منتشر کند قبلا پیش بینی نموده بود که در این بازه زمانی افزایش 7 میلیون نفری مشترکانش را گزارش کند. حال بعضی از شرکت های تحقیقاتی معتقدند محتمل است رقم قبلی تحت تاثیر وقایع اخیر فراتر رفته و به حدود 8.5 میلیون مخاطب جدید برسد.

به شکل کلی استریمینگ در دوران قرنطینه با رشد بسیار چشمگیری روبرو شده است. در ایالات متحده آمریکا در طول ماه مارس تماشای اینترنتی محتوا در تلویزیون نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 109 درصد بالاتر رفته است. همین مساله باعث شد که در بعضی کشورها از شبکه ها درخواست گردد کیفیت محتواها را کاهش دهند تا فشار کمتری بر شبکه اینترنت کشور وارد گردد و کسانی که قرار است از منزل به دورکاری بپردازند با مشکل روبرو نشوند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 928

به "رقابت دیزنی و نت فلیکس زیر سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت دیزنی و نت فلیکس زیر سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید