رشد عجیب یک درخت از سقف ویلای امپراطور روم! (ساخت و ساز ویلا)

به گزارش واندر هنگر، در ناپل ایتالیا بازدیدکنندگان شهر باستانی بایا (Baia) که در محدودۀ شهر امروزی باکولی قرار گرفته است، با درخت عجیبی روبه رو می شوند که از سقف یک بنای تاریخی در پارک باستان شناسی ترمه دی بایا (Terme di Baia) به سمت پایین روئیده است.

رشد عجیب یک درخت از سقف ویلای امپراطور روم! (ساخت و ساز ویلا)

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران | این گیاه عجیب درخت انجیری است که در جهت وارونه رشد نموده است. اینکه این گیاه دقیقاً چگونه از جاذبه سرپیچی نموده موجب حیرت گیاه شناسان شده است، اما این حالت غیرعادی نه تنها رشد آن را کند ننموده بلکه این درخت وارونه حتی میوه هم داده است! محل رویش این درخت هم جالب توجه است. این درخت انجیر از قوس طاق عمارتی روییده که باستان شناسان فکر می نمایند بخشی از ویلای خصوصی امپراطور نرون بوده است.

به گزارش خبرنگاران ، اینکه منبع تغذیۀ درخت از کجاست را می توان شرح داد؛ مسلما بارانی که از لابلای سنگ ها به درون سقف بنا نفوذ می نماید آب کافی برای رشد گیاه را تامین نموده است. اما با این حال هنوز هم دیدن درختی که کاملا به صورت وارونه رشد نموده است عجیب و غیر عادی است.

شهر رومی و باستانیِ بایا در دوران شکوفایی خود یک استراحتگاه سرزنده و به روز برای طبقه حاکم بود. این شهر که حالا یک پارک باستان شناسی بزرگ است و اندکی از آن زیر آب رفته به گفته باستان شناسان زمانی مونته کارلوی عصر روم باستان بوده است؛ جایی که امپراتورانی از قبیل آگوستوس، سزار و نرون در آن خانه داشتند. بایای پرجوش و خروش به شدت آتشفشانی هم بود. با گذشت چندین قرن، نوسانات پوسته زمین در این منطقه منجر به تحریک فعالیت گرمابی و لرزه ای این منطقه و در نهایت لغزش بخش زیادی از شهر به زیر خط ساحلی شد.

با این حال ناپدید شدن در تقدیر بای نبود چرا که در دهه 1940 در نزدیکی ساحل ناپل، خلبانی متوجه یک چیز غیرعادی در زیر امواج شد. تصاویری که این خلبان گرفت به ظاهر ساختار هایی در اقیانوس را نشان می داد اما دو دهه طول کشید تا محققان با زیردریایی به این ناحیه سفر نمایند تا نگاه دقیق تری به آن بیندازند. علاوه بر درخت انجیر وارونه میان خرابه های رومیِ سطح زمین، بازدیدنمایندگان می توانند سوار بر قایق های توریستی که کف شان شیشه ای است شهر غرق شده را هم دیدن نمایند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2188

به "رشد عجیب یک درخت از سقف ویلای امپراطور روم! (ساخت و ساز ویلا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشد عجیب یک درخت از سقف ویلای امپراطور روم! (ساخت و ساز ویلا)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد عجیب یک درخت از سقف ویلای امپراطور روم! (ساخت و ساز ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید