رازآلودترین سرقت هنری ایتالیا ، اقدام عجیب دزدها

به گزارش واندر هنگر، دو مرد که یکی از نقاشی های هنرمند مشهور کلیمت را به سرقت برده بودند به دزدی خود اعتراف کردند.

رازآلودترین سرقت هنری ایتالیا ، اقدام عجیب دزدها

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، پرتره یک بانو که در سال 1997 در یکی از گالری های هنری ایتالیا مفقود شد در همان گالری مخفی شده بود. دو مردی که تابلوی نقاشی پرتره گوستاو کلیمت، نقاش نمادگرای اتریشی را از یک گالری در ایتالیا به سرقت برده بودند اعتراف کردند. آنها بعد از پیچ و خم هایی عجیب این اثر را به گالری بازگرداندند.

متخصصان اصالت این تابلو را که در دیوار گالری هنرهای مدرن ریکی آدی پنهان شده بود تایید نموده اند. این تابلو 23 سال قبل در همین گالری مفقود شد. بعد از اعتراف دو مرد دزد به یک روزنامه محلی، پلیس ساعت ها به بازپرسی آنها پرداخت زیرا معتقد بود این دو نفر عضوی از یک باند سرقت آثار هنری هستند.

ماجرا از اینجا شروع شد که ماموران موزه به پاکسازی یک پیچک از دیوار داخلی گالری مشغول شدند. آنها به یک صفحه فلزی برخورد کردند که در حفره پشت آن کیفی حاوی این تابلو پیدا شد. با انتشار این خبر یکی از دزدان نامه ای به دفتر روزنامه محلی نوشت و به این کار اعتراف کرد.

در آن نامه نوشته شده بود که این تابلو در سال 1997 ارزشی برابر با 60 میلیون یورو داشته است و آن دو این تابلو را به عنوان هدیه ای به شهر خود بازگرداندند! وکیل این پرونده به گاردین گفت دزدان این نقاشی چهار سال قبل این اثر را در دیوار موزه پنهان نموده اند و سه سال قبل به این اقدام خود اعتراف کردند ولی در آن موقع کسی اعتراف آنها را باور ننموده بود.

پلیس معتقد است دزدان با یاری قلاب ماهیگیری تابلو را از محل چراغ سقف موزه خارج نموده و تابلوی آن را شکسته اند. آنها می توانستند این تابلو را بفروشند یا آن را آتش بزنند و هیچ وقت برای اینکار به زندان نمی افتاند اما آنها تابلو را به موزه بازگردادند و به دزدی خود اعتراف کردند! اقدامی که انگیزه آن تعیین نیست.

تابلوی پرتره یک بانو دومین اثر مورد اقبال کلکسیون داران بعد از نقاشی ولادت اثر کاراواجو است که در سال 1969 از یک گالری در پالرموی ایتالیا به سرقت رفت؛ سرقتی که به عنوان یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هنر محسوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 623

به "رازآلودترین سرقت هنری ایتالیا ، اقدام عجیب دزدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازآلودترین سرقت هنری ایتالیا ، اقدام عجیب دزدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید