رئیس کمیسیون عمران مجلس: حدود هزار نفر در تصادفات جاده ای ایام نوروز جان باختند

به گزارش واندر هنگر، محمدرضا رضایی کوچی: چند سالی است که در مجلس و به ویژه در کمیسیون عمران در کوشش هستم تا آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای را کاهش دهیم. عوامل متعددی نظیر کیفیت و ایمنی خودروها و جاده ها و خطاهای رانندگی اثرگذار هستند

رئیس کمیسیون عمران مجلس: حدود هزار نفر در تصادفات جاده ای ایام نوروز جان باختند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آنالیز عملکرد دستگاه های امدادی و خدمات رسان در ایام نوروز در جلسه امروز(یکشنبه، 20 فروردین) این کمیسیون اطلاع داد و تاکید نمود که بی تردید در موضوع تصادفات جاده ای با خلاءهای قانونی روبرو هستیم و کارگروهی با موضوع مرکز پژوهش های مجلس برای رفع این خلا قانونی تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی پس از نشست امروز کمیسیون عمران با دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز 1402 در جمع خبرنگاران، بیان نمود: امروز میزبان مسئولان دستگاه های امدادی و خدمات رسان از جمله هلال احمر و پلیس راهور و سازمان راهداری در کمیسیون عمران بودیم که در ایام نوروز برای برقراری سفرهای آرام مردم خدمات ارایه کردند. ضمن تجلیل از زحمات شبانه روزی آنها، عملکرد دستگاه ها مذکور مورد آنالیز نهاده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: علی رغم همه کوشش های انجام شده، شاهد فوت حدود حداقل یک هزار نفر از هموطنانمان در ایام تعطیلات نوروزی بودیم. چند سالی است که در مجلس و به ویژه در کمیسیون عمران در کوشش هستم تا آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای را کاهش دهیم. در این خصوص عوامل متعددی نظیر کیفیت و ایمنی خودروها و جاده ها و خطاهای رانندگی اثرگذار هستند. لذا سعی می کنیم شرایط جاده های کشور را بهبود بخشیم و برای رفع نقاط حادثه خیز و افزایش عرض جاده های کشور در برنامه هفتم توسعه که در آستانه تدوین آن هستیم، احکامی را داشته باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در بودجه 1402 نیز به این موضوع ورود و تاکید نمودیم و البته منابع خوبی هم پیش بینی شده است. بر اساس گزارش های ارائه شده، {خودروهای تولیدی} سایپا و سپس ایران خودرو بیشترین تصادفات جاده ای را داشته اند چرا که کیفیت این خودروها نامناسب است. کیفیت و ایمنی خودروها باید به نحوی باشد تا در صورت بروز تخلف و انحراف خودروها از جاده ها، جان سرنشینان حفظ گردد اما متاسفانه این گونه نیست.

وی در ادامه تاکید نمود: کمیسیون عمران گزارشی تهیه خواهد نمود تا در آن، هم از دستگاه های زحمتکش تجلیل و هم به ایرادات و نواقص موجود از جمله کیفیت خودروها، جاده ها و بی احتیاطی رانندگان که مهمترین عوامل تصادفات بوده، پرداخته گردد. امیدواریم در سال های آینده شاهد کاهش تصادفات رانندگی و فوتی های ناشی از این تصادفات باشیم.

وی اضافه نمود: هر چند نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 20 درصدی فوتی ها بودیم اما این آمار هم بالا بوده و حدود یک هزار نفر از هموطنانمان جانشان را از دست داده اند. از همه دستگاه های متولی درخواست داریم تا برای کاهش این آمارها کوشش نمایند. بعلاوه به مرکز پژوهش های مجلس در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه ماموریت دادیم تا با یاری دستگاه هایی که در جریان سفرهای نوروزی و در طول ایام سال با تصادفات جاده ای درگیر هستند و در این حوزه مسئولیت دارند، کمیته ای تشکیل داده و پیشنهادات و احکامی در برنامه هفتم توسعه داشته باشند تا برای سال های آینده دستگاه ها تکلیف خودشان را بدانند و تقسیم کاری صورت بگیرد و هر کجا که احتیاج است به دستگاه ها اختیار دهیم تا عمل نمایند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در انتها بیان نمود: بی تردید در موضوع تصادفات جاده ای با خلاءهای قانونی روبرو هستیم که امیدواریم در این کارگروه که با موضوع مرکز پژوهش های مجلس تشکیل می گردد، این موارد رفع و شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای باشیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2211

به "رئیس کمیسیون عمران مجلس: حدود هزار نفر در تصادفات جاده ای ایام نوروز جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون عمران مجلس: حدود هزار نفر در تصادفات جاده ای ایام نوروز جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید