رئیسی: بخشنامۀ کرامت برای اقدام است نه توصیه اخلاقی

به گزارش واندر هنگر، رئیس قوه قضاییه گفت: نظارت بر ضابطین و کار آن ها و نه تسلیم ضابط شدن، امر مهمی است؛ دادستان ها دقیق اظهارنظر نمایند، حوصله در اظهارنظر بسیار مهم است.

رئیسی: بخشنامۀ کرامت برای اقدام است نه توصیه اخلاقی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در نوزدهمین همایش سراسری دادستان های سراسر کشور، گفت: برای همه ما و دادستان ها مهم است که حکم شناخته گردد، موضوع شناخته گردد، گاهی در فهم حکم ممکن است دچار مشکل شویم، فهم موضوع و شجاعت در فهم موضوع خیلی مهم است؛ تناسب بین حکم و موضوع نیز مهم است؛ با استناد به قانون تصمیم دریافت و حکم صادر کردن مهم است؛ در این سیر بایستی کوشش و ایستادگی کرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: بخشنامه کرامتی که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست، باید در جلسات نشست قضایی به بند های آن توجه گردد. نباید کسی از دادگستری گله داشته باشد که دادگستری به سخن ارباب رجوع و مدعی توجه نمی نماید یا با بی حوصلگی با پرونده ها برخورد گردد.

رئیسی توضیح داد: بخشنامه هایی صادر کردیم که چنانچه به بیشتر آن ها نگاه کنیم، عامل اجرای این بخشنامه ها، دادستان ها هستند؛ به بند بند سند امنیت قضایی که نگاه کنید بایستی توسط دادستان ها اجرا گردد؛ مرور این دستورالعمل ها و پایش کردن این رصد ها در ارتباط با اجرایی شدن آن ها بسیار مهم است؛ به کسانی که نسبت به این قضایا عنایت کمتر دارند تذکر داده گردد.

رئیس قوه قضاییه، گفت: نظارت بر ضابطین و کار آن ها و نه تسلیم ضابط شدن، امر مهمی است؛ دادستان ها دقیق اظهارنظر نمایند، حوصله در اظهارنظر بسیار مهم است؛ اطلاع پیدا کردن هر روز نسبت به بازداشتی ها و شرایط و شرایطی که برای زندان ها وجود دارد مهم است؛ آن دسته از مواردی که به منع پیگرد و برائت منتهی می گردد، احتیاج به توجه ویژه دارد.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: دادرسی را نمی گردد تعطیل کرد؛ در شرایط کرونایی موظفیم در دادسرا های سراسر کشور تمهیداتی داشته باشیم تا مردم آسیب نبینند؛ به کسی که سابقه سرقت دارد و با شرارت امنیت جامعه را تهدید می نماید به هیچ عنوان نباید ارفاق کرد؛ نمی گردد با امنیت شوخی کرد و این خط قرمز ماست؛ کسی که کیف قاپی می نماید و موبایل مردم را می دزدد با او باید برخورد قاطع کرد؛ دادستان ها با همکاری همه بخش ها کاری نمایند افراد شرور مجال و میدان پیدا ننمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1292

به "رئیسی: بخشنامۀ کرامت برای اقدام است نه توصیه اخلاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: بخشنامۀ کرامت برای اقدام است نه توصیه اخلاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید