دموکرات ها و جمهوری خواستار کنگره برای دور زدن برجام دست به یکی شدند

به گزارش واندر هنگر، در حالی که بعضی محافل غرب گرا اصرار بر فاصله گذاری میان دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا دارند، هر دو حزب در مجلس نمایندگان متفقا خواهان دور زدن برجام و تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران هستند.

دموکرات ها و جمهوری خواستار کنگره برای دور زدن برجام دست به یکی شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رویترزنوشت: 90 درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به دولت ترامپ درخواست نموده اند تا در کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، تعاملش را با سازمان ملل تغییر دهد.

دست کم 382 نماینده دموکرات و جمهوریخواه از 429 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درخواست نموده اند تا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شرکا و متحدان ایالات متحده همکاری کند. این نامه با راهنمایی الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و مایک مک کال از اعضای ارشد جمهوریخواه کمیته نوشته شده است. بعضی منابع در کنگره گفته اند که این نامه هنوز به وزارت خارجه ارسال نشده و هنوز در حال جمع آوری امضاء برای آن هستند.

در این نامه آمده است: تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در خصوص ایران ماه اکتبر منقضی می گردد و ما نگران آن هستیم که انقضای آنی محدودیت منجر به آن گردد که کشور های بیشتری به ایران سلاح بفروشند یا از آن کشور سلاح خریداری نمایند. نویسندگان ابراز امیدواری نموده اند که پس از سال ها اختلاف میان جمهوریخواهان و دموکرات ها، این نامه بازگشتی به همکاری های دوحزبی در قبال ایران باشد. روزنامه نیویورک تایمز اخیرا حیله آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را که براساس توافقنامه برجام از 27 مهرماه امسال لغو می گردد، فاش کرد. به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طرحی را تهیه نموده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می نماید که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت نماینده در توافق هسته ای حضور دارد. اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته ای سال 2015 لغو شد. تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال های 2006 و 2007 برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. پس از توافق برجام مقرر شد این تحریم ها 18 اکتبر 2020 (27 مهر 1399) و پس از آنکه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تأیید کرد، برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 962

به "دموکرات ها و جمهوری خواستار کنگره برای دور زدن برجام دست به یکی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها و جمهوری خواستار کنگره برای دور زدن برجام دست به یکی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید