خبرنگاران 938 داوطلب برای شورای اسلامی روستا در گلستان ثبت نام کردند

به گزارش واندر هنگر، گرگان - خبرنگاران - دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت که دیروز و تا سرانجام روز دوم ثبت نام 938 داوطلب برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاهای گلستان نام نویسی کردند که از این تعداد 880 نفر مرد و بقیه زن هستند.

خبرنگاران 938 داوطلب برای شورای اسلامی روستا در گلستان ثبت نام کردند

سیدمحسن کاظمی روز چهارشنبه گفت : تعداد ثبت نام نمایندگان دیروز برای شرکت در رقابت انتخاباتی شورای روستا در گلستان 602 نفر شامل 565 نفر مرد و 37 زن بود.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با توجه به فرایند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان به داوطلبان توصیه کرد ثبت نام خود را بصورت غیرحضوری انجام دهند

وی همچنین با اشاره به ثبت نام قطعی هزار و 439 نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گلستان گفت : این افراد برای تصاحب 180 کرسی شورا با هم رقابت می نمایند.

کاظمی ادامه داد: در مجموع 180 عضو اصلی و 111 عضو علی البدل به شورای اسلامی 34 شهر گلستان راه پیدا می نمایند.

30 شهر استان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای 9 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل خواهند شد .

به گزارش خبرنگاران ، در دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر در گلستان هزار و 484 نفر ثبت نام کردند که 45 نفر از دوره ششم بیشتر بود.

به گفته کاظمی در همه شهرهای گلستان تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسید.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و 868 هزار و 819 نفر جمعیت دارد که در انتخابات گذشته میزان مشارکت آنها 58 درصد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 28 خردادماه سال جاری برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1558

به "خبرنگاران 938 داوطلب برای شورای اسلامی روستا در گلستان ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 938 داوطلب برای شورای اسلامی روستا در گلستان ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید