خبرنگاران 100 نفر دیگر از زندانیان طالبان در افغانستان آزاد شدند

به گزارش واندر هنگر، کابل- خبرنگاران- سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت که دومین گروه 100 نفری زندانیان طالبان روز پنجشنبه از زندان بگرام آزاد شدند.

خبرنگاران 100 نفر دیگر از زندانیان طالبان در افغانستان آزاد شدند

جاوید فیصل به خبرنگاران در کابل گفت که این زندانیان براساس سن، گذراندن زمان در زندان و جرم افراد آزاد می شوند و قرار است تا 20 روز آینده شمار زندانیان آزاد شده طالبان به یک هزار و 500 نفر برسد.

زندانیان طالبان براساس فرمان رییس جمهوری افغانستان آزاد می شوند که پس از مراسم تحلیف برای رهایی یک هزار و 500 زندانی این گروه برای حسن نیت و تأمین صلح صادر شده بود.

هیأت طالبان که برای چگونگی رهایی زندانیان این گروه هفته گذشته به کابل سفر نموده بود، پس از چند نشست با هیأت دولتی به توافقی دست نیافت و کابل را به مقصد دوحه ترک کرد و اکنون ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به رسانه ها گفته که این زندانیان شامل توافق صلح دوحه بین آمریکا و طالبان نیست.

جلال الدین شینواری دادستان سابق گروه طالبان به رسانه های این کشور گفته که تا زمانی که تمام پنج هزار زندانی طالبان از جمله 15 فرمانده این گروه که برسر آن اختلاف وجود دارد، آزاد نشوند، فرصت برای شروع گفت وگوی بین افغانی فراهم نخواهد شد.

گروه طالبان و آمریکایی ها پس از یک سال و 11 دور گفت وگوی صلح در دهم اسفند سال گذشته توافقنامه ای را با حضور نمایندگان 35 کشور و سازمان های بین المللی امضاء کردند که رهایی زندانیان طالبان پیش از شروع گفت وگوی بین افغانی یکی از این توافقات است.

دولت افغانستان اما خود را ملزم به این توافقنامه نمی داند و تأکید می نماید که برای رهایی زندانیان طالبان باید گفت وگوی مستقل بین نمایندگان طالبان و دولت افغانستان صورت گیرد اما طالبان برای فراخواندن هیأت خود از کابل دست به دامن آمریکا شده و خواهان رهایی زندانیان خود شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران 100 نفر دیگر از زندانیان طالبان در افغانستان آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 نفر دیگر از زندانیان طالبان در افغانستان آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید