آمریکا ریاض و ابوظبی را برای برطرف تحریم ها علیه دوحه تحت فشار قرار داده

به گزارش واندر هنگر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی از فشار دولت ترامپ به ریاض و ابوظبی برای برطرف تحریم ها علیه خطوط هوایی قطر با هدف تحت فشار قراردادن بیشتر ایران اطلاع داد.

آمریکا ریاض و ابوظبی را برای برطرف تحریم ها علیه دوحه تحت فشار قرار داده

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امارات و عربستان را تحت فشار قرار داده تا ممنوعیت پرواز هواپیماهای قطری از حریم هوایی این دو کشور را لغو نمایند.

به نوشته این روزنامه، ترامپ در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، آن ها را تحت فشار قرار داد تا به ممنوعیت اعمال شده برای هواپیماهای قطری انتها دهند. این مسئله باعث شده که بیشتر هواپیماهای قطری از حریم هوایی ایران استفاده نمایند.

طبق این گزارش، استفاده از حریم هوایی ایران توسط قطر به منبع درآمدی برای ایران تبدیل شده که آمریکا به دنبال قطع آن است.

در این گزارش آمده است، بحران دیپلماتیک در منطقه (میان کشورهای حوزه خلیج فارس) برای چهارمین سال ادامه یافته و این مسئله باعث شده آمریکا نتواند فشارهایش علیه ایران را بیشتر و کامل کند.

یک منبع آمریکایی در این باره گفت: درآمدی که ایران از پرواز هواپیماهای قطری از آسمان کشورش به دست می آورد، مسئولان آمریکایی را نگران نموده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، پرواز هواپیماهای قطری از حریم هوایی ایران یکی از پیامدهای جانبی پیش بینی نشده بحران دیپلماتیک چهار کشور عربی با قطر بوده است.

وال استریت ژورنال نوشت، دولت ترامپ اکنون تنها بر روی یک موضوع تمرکز نموده و آن هم حل اختلافات در زمینه حریم هوایی میان عربستان و امارات با قطر است.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی شان را با قطر هم بستند.

کشورهای تحریم نماینده، 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر معین کردند اما دوحه با بیان اینکه تحریم نمایندگان هیچ دلیل قانع نماینده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 926

به "آمریکا ریاض و ابوظبی را برای برطرف تحریم ها علیه دوحه تحت فشار قرار داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ریاض و ابوظبی را برای برطرف تحریم ها علیه دوحه تحت فشار قرار داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید