خبرنگاران چین پس از دو ماه، یک روز بدون کرونا را ثبت کرد

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- چین که طی دو ماه گذشته با موارد جدیدی از شیوع ویروس کرونا روبرو شده بود، امروز دوشنبه اظهار داشت برای نخستین بار هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را طی شبانه روز گذشته ثبت نکرده است.

خبرنگاران چین پس از دو ماه، یک روز بدون کرونا را ثبت کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از شینهوا، داده های رسمی کمیسیون ملی بهداشت چین نشان می دهد که این کشور برای اولین بار طی نزدیک به دو ماه گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را در سرزمین اصلی ثبت نکرده است. این آمار نشان می دهد که پکن پیروز شده است آخرین موج بیماری را کنترل کند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای بیان کرد: تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در چین به 14 مورد رسیده که همه آنها موارد داخلی و وارداتی بوده است. از این تعداد هفت مورد در شانگهای و بقیه در جنوب شرق استان گوانگدونگ گزارش شده است.

گزارش حاکی است، برای اولین بار شمار مبتلایان به کرونا در چین از 16 دسامبر /25 آذر/ به صفر رسیده است. موضوعی که نشان می دهد مقامات بهداشتی این کشور با اجرای اقداماتی پیروز شده اند از گسترش بیشتر بیماری از خوشه های عظیم در استان هبی در اطراف پکن و استان های شمال شرقی هیلونگ جیانگ و جیلین جلوگیری نمایند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در این بیانیه اضافه نمود: تعداد موارد جدید بدون علامت که چین آنها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی کند، از 10 روز قبل به 16 مورد در روز رسیده است.

تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین به 89 هزار و 705 مورد رسیده، در حالی که تعداد جان باختگان هم بدون تغییر در رقم چهار هزار و 636 تن باقی مانده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1514

به "خبرنگاران چین پس از دو ماه، یک روز بدون کرونا را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین پس از دو ماه، یک روز بدون کرونا را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید