خبرنگاران اردبیل جزو پنج استان برتر گردشگری کشور است

به گزارش واندر هنگر، اردبیل - خبرنگاران - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان به لحاظ داشتن قابلیت های طبیعی،تاریخی و جاذبه های گردشگری جزو پنج استان برتر کشور می باشد.

خبرنگاران اردبیل جزو پنج استان برتر گردشگری کشور است

صغری فرشی روز آدینه در مراسم افتتاح ادونچر پارک بزرگترین پارک 3 طبقه کشور در شهر هیر اردبیل اضافه کرد: دولت برای ایجاد هرگونه زیرساخت های گردشگری مورد احتیاج استان و همچنین حمایت از سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری های مالی در بحث گردشگری اعلام آمادگی می نماید.

وی گفت: زمینه لازم برای رونق صنعت گردشگری این استان فراهم شده و تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف به عهده اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است.

فرشی گردشگری مجازی و الکترونیکی را از اولویت های مهم در راستای ایجاد رونق در صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در این زمینه برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بتوانیم در کنار معرفی هر چه بیشتر ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان در فضای مجازی بستر ایجاد اشتغال در این حوزه را نیز فراهم آوریم.

او اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که در بخش گردشگری استان وجود دارد باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای شناساندن این ظرفیت ها در سطح ملی و بین المللی بهره برداری کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه مجموعه پل معلق تمام شیشه ای هیر از پروژه های پیروز استان اردبیل به شمار می رود، اضافه کرد: پل معلق هیر در فازهای مختلف طراحی شده که یکی از آن ها گردشگری کودک است و دولت برای تامین زیر ساخت های آن 15میلیارد ریال هرینه نموده است.

فرشی با اشاره به ظرفیت های گردشگری مجموعه پل معلق تمام شیشه ای هیر اضافه کرد: این مجموعه گردشگری شامل پل معلق شیشه ای، بازی های هیجانی بزرگسالان و بچه ها از جمله شهربازی کودک با بخش های زیپ لاین، بکجامپ، صخره نوردی، ترامپولین و استخر بچه ها است.

وی ادامه داد: برای توسعه سرگرمی بچه ها در این نوع مجموعه های گردشگری، شاهد بهره برداری بخشی از شهر بازی پل معلق شیشه ای هیر هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به نقش بچه ها در انتخاب مقصد، راه اندازی شهربازی برای بچه ها در این مجموعه بر ماندگاری مسافر تاثیرگذار خواهد بود.

حسین عباسی نیا ، مدیرعامل پل معلق شیشه ای هیر هم گفت: گردشگران این مجموعه گردشگری هم به علت نبود راه دسترسی مناسب در مضیقه هستند و بنابراین ضروری است دولت راه و دیگر زیرساخت های لازم برای جلوگیری از تعطیلی پل را تامین کند.

او ادامه داد: پل معلق و قوسی شکل شیشه ای هیر از خرداد ماه پذیرای مسافران و گردشگران شده و حضور و استقبال گردشگران هم بی نظیر بوده اما برای تامین اعتبار احداث راه و دیگر زیرساخت های آن اقدام مناسبی نشده است.

مدیرعامل پل معلق شیشه ای هیر گفت: این مجموعه شامل 2 بخش برای تفریح سالم بچه ها و بزرگسالان است که در روزهای آینده پارکینگ، استخر، فواره موزیکال، زیپ لاین، بک جام، ترامپولین و صخره نوردی ویژه بچه ها آماده می گردد.

پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد آدینه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.

همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1088

به "خبرنگاران اردبیل جزو پنج استان برتر گردشگری کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردبیل جزو پنج استان برتر گردشگری کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید