گردشگری موتورمحرک توسعه است، بازارچه صنایع دستی گرمسار منتظر حمایت

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر عصر پنج شنبه در سفر خود به گرمسار و در حاشیه افتتاح همایش ملی اقوام و عشایر و بازارچه دائمی صنایع دستی این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که گردشگری موتور محرک توسعه کشور است و باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره برداری گردد، اضافه نمود: رشد گردشگری ایران در دو سال گذشته 12 درصد و سه برابر متوسط جهان بوده که مؤکد اهمیت این بخش در توسعه کشور است.

گردشگری موتورمحرک توسعه است، بازارچه صنایع دستی گرمسار منتظر حمایت

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط هواپیما ایران کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی گردشگری را گنج پنهان کشور دانست و گفت: وجود آثار تاریخی، صنایع دستی و فرهنگ های بومی و محلی متنوع در بخش های مختلف ایران و دشت ها و شب های کویر و آسمان پرستاره در استان سمنان نشان دهنده ظرفیت گردشگری کشور است.

فراوری صنایع دستی با ارزآوری زمینه ساز رونق فراوری

معاون رئیس جمهور، اقلیم های گوناگون، هویت تاریخی و تمدن غنی استان سمنان را عاملی برای تبدیل آن به مقصد گردشگری کشور معرفی و توضیح داد: فراوری صنایع دستی با ارزآوری برای کشور می تواند زمینه ساز ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در اقصی نقاط کشور شده و راهکاری برای برطرف مشکل فروش این محصولات و رونق فراوری آن ها گردد.

سلطانی فر بازگشایی بازارچه دائمی صنایع دستی گرمسار در باغ موزه علم و صنعت کارخانه تاریخی پنبه پاک کنی با 16 غرفه را به فال نیک گرفت و مطرح نمود: استان سمنان و شهرستان گرمسار ظرفیت های مطلوبی برای توسعه گردشگری دارند.

اهمیت ویژه مرمت و ثبت ملی بناهای تاریخی در جذب گردشگر

استاندار سمنان هم جذب گردشگر به کویر و بناهای تاریخی شهرستان گرمسار را احتیاجمند حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور و انجام مرمت های لازم دانست و ابراز داشت: جاده قصر بهرام به دلیل قرار دریافت کنار غار نمکی و سابقه تاریخی می تواند فرصت جذب گردشگر در منطقه را فراهم کند به همین دلیل احتیاجمند حمایت های سازمان میراث فرهنگی کشور برای تکمیل آن هستیم.

محمد وکیلی ضمن تأکید بر این که گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان به شمار می رود گفت: مرمت و ثبت ملی بناهای تاریخی در جذب گردشگر اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته وی وجود امامزاده یحیی و توسعه آن در استان که قطب چهارم مذهبی کشور است می تواند این استان را به مقصد گردشگری مذهبی کشور تبدیل کند و برای تحقق این مطلب به زیرساخت احتیاج است که می توان بهره برداری از چند هتل چهار و پنج ستاره تا انتها سال 94 را برای دستیابی به این مهم مفید دانست.

80درصد بازارچه صنایع دستی گرمسار منتظر حمایت دستگاه های اجرایی

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان هم با اشاره به این که چهار فضا و بازارچه برای فروش صنایع دستی در نقاط مختلف این استان پیش بینی شده بیان داشت: 20 درصد از بازارچه صنایع دستی گرمسار به بهره برداری رسیده و برای اتمام و بهره برداری 80 درصد به جامانده احتیاجمند حمایت دستگاه های اجرایی استان سمنان هستیم.

حسین خواجه بیدختی تأکید کرد: به دنبال ایجاد بازارچه صنایع دستی مدرن در سمنان هستیم و به زودی در شاهرود و دامغان نیز فروشگاه های صنایع دستی را به بهره برداری خواهیم رساند.

حفاظت از بازی های ملی و بومی تنها با ثبت ملی آن ها امکان پذیر است

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی برای حفظ و حراست از بازی های ملی و بومی، باید برای ثبت ملی آن ها کوشش ویژه ای به خرج دهد.

غلامرضا کاتب با اشاره به وجود اقوام لر، عرب و ترک در شهرستان گرمسار بافرهنگ و آداب و رسوم مختلف، ادامه داد: احیای فرهنگ های بومی و محلی، در تقویت بنیان خانواده های امروزی، حس نوع دوستی و همبستگی بیشتر ملی یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 692

به "گردشگری موتورمحرک توسعه است، بازارچه صنایع دستی گرمسار منتظر حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری موتورمحرک توسعه است، بازارچه صنایع دستی گرمسار منتظر حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید