خبرنگاران آمار مبتلایان جدید کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد

به گزارش واندر هنگر، بیرجند - خبرنگاران - آمار مبتلایان جدید به کرونا در خراسان جنوبی با ادامه فرایند صعودی بیماری در این استان، سه رقمی شد.

خبرنگاران آمار مبتلایان جدید کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (جمعه) گفت: طی 24 ساعت گذشته، 193 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد.

محمد دهقانی افزود: از این تعداد نمونه 117 مورد مثبت جدید شناسایی شده که شامل 38 بیمار بستری در بیمارستان ها و 79 مورد نمونه گیری سرپایی بوده است.

وی بیان نمود: بیشترین موارد مبتلا به کرونا مربوط به شـهرستان بیرجند (مرکز استان) با 54 نفر و سپس شهرستان قاینات 22 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 271 بیـمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 141 نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده اند.

وی گفت: 29 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری و هفت نفر بیمار بسـتری نیز بدحال هستند.

دهقانی افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته با چهار مورد فوتی جدید، تعداد کل فوتی ها بر اثر کرونا در استان خراسان جنوبی به 203 مورد رسید.

شمار شهرستان های با شرایط قرمز (خیلی پرخطر) استان خراسان جنوبی نیز به هفت شهرستان افزایش یافت و در حال حاضر هیچ کدام از شهرستان های این استان در شرایط زرد و سفید نیست.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند براساس آخرین شرایط کرونا در خراسان جنوبی که دیروز (پنجشنبه) 24 مهر ماه منتشر شد، شهرستان های بیرجند، فردوس، قاینات، نهبندان، طبس، بشرویه و درمیان در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

همچنین شهرستان های سربیشه، زیرکوه، سرایان و خوسف در شرایط نارنجی (پرخطر) قرار دارند و از 11 شهرستان این استان هیچ نقطه با شرایط زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند 98 در پی همه گیری جهانی این ویروس اعلام شد و پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه امسال صعودی شد و این فرایند همچنان ادامه دارد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به شرایط هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان های در شرایط قرمز قرار گرفته است و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان های خراسان جنوبی در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

محدودیت های کرونایی که از ابتدای هفته جاری به خراسان جنوبی بازگشت، با توجه به شرایط شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان های قرمز یک هفته دیگر تا دوم آبان تمدید شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران آمار مبتلایان جدید کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان جدید کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید