خبرنگاران آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش واندر هنگر، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی، مهم ترین عامل در کاهش سزارین و گرایش مادران به زایمان طبیعی است، گفت: آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است.

خبرنگاران آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگاران؛ دکتر محمودرضا مرادی چهارشنبه شب در دیدار اعضای انجمن متخصصان استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا نقش انجمن متخصصین زنان و مامایی بسیار تاثیرگذار است و با ارایه راهکارهای موثر در جهت فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی، همچنین برخورد با افراد و مراکز متخلف که خارج از دستورالعمل فعالیت می کنند، می توان باعث کاهش سزارین در استان شد.

او گفت: خوشبختانه همکاری خوبی در گروه زنان و مامایی در استان داریم و زحمات آنها در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین قابل تقدیر است و باید ارتباط بسیار خوب و تعامل بیشتری بین انجمن و معاونت درمان از نظر اجرایی وجود داشته باشد.

وی گفت: عمل سزارین باید در مواردی که از نظر علمی نیاز به ختم بارداری وجود دارد و تنها در صورت ضرورت انجام شود و با ارایه آموزش های لازم و فرهنگ سازی در خصوص ترویج زایمان طبیعی، می توانیم آمار سزارین را در استان کاهش دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: امسال حدود 47.64 درصد کل زایمان ها در کرمانشاه به روش سزارین اجرا شده است که 43.82 درصد از سزارین های اجرا شده نیز مربوط به زایمان نخست می باشد.

دکتر بهمن روشنی اضافه کرد: بر این اساس میزان سزارین در استان کرمانشاه از میانگین کشوری که 52.47 درصد می باشد، کمتر است.

وی گفت: برای کاهش نرخ سزارین، برنامه ترویج زایمان طبیعی برای ارتقای سلامت مادران و نوزادان در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد: همچنین ارایه خدمات رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی، نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی خواهد داشت.

رییس انجمن متخصصین زنان استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: بخش سلامت مادران دانشگاه یکی از مهمترین شاخه های دانشگاه محسوب می شود وتمام همکاران ماما در استان در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین بسیار خوب عمل می کنند.

دکتر زهره خداپرست اضافه کرد: فعالیت متخصص زنان در واحد سلامت مادران معاونت درمان دانشگاه برای نظارت و بررسی مسائل و مسائل تخصصی در این حوزه نتایج اثربخشی در ارایه خدمات مطلوب تر توسط ماماها در بیمارستان های استان و به ویژه در شهرستان ها به دنبال خواهد داشت.

او گفت: باحضور متخصص زنان در بازدیدهای دوره ای نظارت ها به صورت تخصصی انجام می شود و به مسائل ماماها در بیمارستان ها و مراکز درمانی بهتر رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1346

به "خبرنگاران آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید