جگوار و لندرور سیستم عصبی انویدیا را دریافت می نمایند

به گزارش واندر هنگر، خودروهای جگوار و لندرور با همکاری انویدیا به روزرسانی های فنی مهمی دریافت خواهند کرد و سیستم های عصبی این شرکت، شیوه تعامل مشتریان با وسایل نقلیه خود را تغییر خواهد داد.

جگوار و لندرور سیستم عصبی انویدیا را دریافت می نمایند

تسلا نه تنها شیوه نگاه به خودروهای تمام الکتریکی را تغییر داد، بلکه مرزهای تفریح داخل خودرو را هم دگرگون کرد. خودروسازان آلمان هم با نگاه خود فرایند مشابهی را دنبال کردند اما شاید خیلی مطلوب عمل نکردند.

با نگاه به آنچه امروزه ریویان، مرسدس-بنز، پورشه، فورد، تسلا، لوسید و حتی هیوندای انجام می دهند، احتیاج به تغییر احساس می گردد و این فقط درباره نمایشگر نیست، بلکه مشتریان می خواهند با همه حواس خود با خودرو در تعامل باشند و حاضرند برای آن هزینه نمایند.

اکنون رنج روور (Range Rover) تازه لندرور حتی اگر یک دگرگونی کامل در این زمینه نباشد، چشمگیر به نظر می رسد. با نگاهی به خودرو متوجه خواهید شد که همه چیز لازم شامل راحتی، عملکرد انتخابی، طراحی بیرونی استثنایی و فناوری تقریبا کافی برای حداقل دو دهه دوام را دارد.

متأسفانه در دنیای امروز، تقریبا کافی چیزی نیست که به وسیله مشتریان انتخاب گردد. شما باید تعداد زیادی اپلیکیشن داشته باشید تا مشتریان خود را راضی کنید و از سویی باید چیزهایی مانند اسپاتیفای، هولو، نتفلیکس، مرورگرهای سریع و شاید حتی بازی ها را هم برای تضمین موفقیت خود با خودرو یکپارچه کنید. بعلاوه احتیاج به یادآوری نیست که کارپلی اپل و اندروید اتو هم بخشی ضروری به شمار می فرایند.

این کاری است که جگوار (Jaguar) و لندرور (Land Rover) با همکاری انویدیا (Nvidia) انجام خواهند داد. این برندهای انگلیسی متعلق به گروه تاتا (Tata) از سال 2025 خودروهای تازهی را روانه بازار خواهند کرد که به گفته رویترز با چیزی به نام سیستم های عصبی و مغز رایانه ای همراه خواهند شد.

بدین ترتیب این خودروها از فناوری یکپارچه سازی با پیشرفت های فنی و سازگاری با به روزرسانی ها برخوردار خواهند بود. درست مانند تسلا، مرسدس-بنز، بی ام و و دیگر برندهای خودرویی که به روزرسانی های تحت شبکه را فعال نموده اند، جگوار و لندرور هم می توانند گام تازه ای در ارتباط و تفریح بردارند. سیستم اطلاع رسانی و تفریح پیوی پرو (Pivi Pro) بسیار بهبود می یابد و علاوه بر این، سایر قابلیت ها مانند رانندگی و پارک اتوماتیک بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

به گفته انویدیا نتیجه، بعضی از مطلوب ترین وسایل نقلیه دنیا خواهد بود که خلوص طراحی شخصیت های متمایز جگوار و لندرور را حفظ می نمایند و در عین حال تجربیات مشتریان را در هر مرحله از سفر متحول می نمایند.

جگوار لندرور (JLR) پیش از این قراردادی با آلفابت، شرکت مادر گوگل داشت که هنوز هم ادامه دارد اما این قرارداد فقط شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد را پوشش می دهد. قرارداد با انویدیا همه خودروهای JLR را تحت پوشش یک سقف فناوری قرار می دهد. با شروع فراوری از سال 2025 خواهیم دید که این دقیقا به چه معناست.

همه خودروهای لندرور و جگوار هوش مصنوعی (AI) انویدیا خواهند داشت اما این قرارداد بعلاوه سخت افزار، نرم افزار و گردش کار مرکز داده را که برای توسعه و اعتبارسنجی فناوری رانندگی خودران، از جمع آوری داده های خام تا اعتبارسنجی ضروری است، تضمین می نماید.

این طور که جن سون هوانگ (Jensen Huang) بنیان گذار و مدیرعامل انویدیا گفت: خودروهای نسل بعدی، صنعت خودرو را به یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین صنایع فناوری تبدیل خواهند کرد و ناوگان خودروهای نرم افزاری و قابل برنامه ریزی، عملنمودها و خدمات تازه ای را برای عمر وسایل نقلیه ارائه می دهد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از خودروهای جگوار و لندرور

Credit: JLR

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2022

به "جگوار و لندرور سیستم عصبی انویدیا را دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جگوار و لندرور سیستم عصبی انویدیا را دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید