جدیدترین مقررات سفر به ترکیه در دوره شیوع کرونا

به گزارش واندر هنگر، بنا بر اطلاعیه هواپیمایی قشم ایر خطاب دفاتر فروش و خدمات هوایی طرف قرارداد این شرکت، آخرین مقررات اعلام شده از سوی مقامات کشور ترکیه مبنی بر ورود مسافران به این کشور در دوران شیوع ویروس کرونا در تاریخ 22 تیرماه ابلاغ شد. بنا بر این ابلاغیه، رعایت موارد زیر در تمامی پروازها به مقصد استانبول و آنکارا در جهت حفظ سلامت مسافران الزامی است.

جدیدترین مقررات سفر به ترکیه در دوره شیوع کرونا

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهمن در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

1 . مسافرانی که در بازه زمانی 14 روز پیش از پرواز در کشورهای بنگلادش، برزیل، هند، نپال، سریلانکا و آفریقای جنوبی اقامت داشته اند، ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار 72 ساعت پس از انجام آزمایش هستند. این مسافران موظف به رعایت قرنطینه 14 روزه در مراکز و هتل های مورد تایید دولت هستند. هزینه اقامت و انتقال هم بر عهده مسافر است.

2. مسافران ورودی از کشورهای افغانستان و پاکستان کسانی که 14 روز قبل از پرواز در این کشورها بوده اند، ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار 72 ساعت پس از انجام آزمایش هستند. این مسافران موظف به رعایت قرنطینه 10 روزه در مراکز و هتل های مورد تایید دولت هستند. هزینه اقامت و انتقال هم بر عهده مسافر است.

3. مسافرانی که حداقل 14 روز پیش از ورود به ترکیه واکسینه شده اند یا دارای مدرک بهبود از کووید 19 در خلال 6 ماه گذشته اند، 28 روز پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش نیازی به ارائه پاسخ منفی تست PCR ندارند و اقدامات قرنطینه برای آنان اعمال نخواهد شد.

4. مسافران سایر کشورهایی که در موارد بالا ذکر نشده اند، اگر 14 روز قبل از ورودشان واکسینه شده باشند یا دارای مدرک بهبود از کووید 19 با گذشت بیست وهشتمین روز از اولین نتیجه مثبت تست کرونا باشند، تنها ارائه پاسخ منفی تست PCR با اعتبار 72 ساعت یا نتیجه RAPID با اعتبار 48 ساعت پیش از ورود به ترکیه برای ایشان کفایت می نماید.

5. آزمایش PCR به وسیله وزارت بهداشت روی ناقلان ویروس دلتا انجام می گردد و در صورت منفی بودن نتیجه تست در سرانجام چهاردهمین روز، قرنطینه سرانجام می یابد.

6. شهروندان ترکیه اگر 14 روز قبل از ورودشان واکسینه شده باشند (نوبت دوم) یا دارای مدرک بهبود از کووید 19 با گذشت بیست وهشتمین روز از اولین نتیجه مثبت تست کرونا باشند، تنها ارائه پاسخ منفی تست PCR با اعتبار 72 ساعت یا نتیجه RAPID با اعتبار 48 ساعت پیش از پرواز، اجازه ورود به این کشور را دارند.

* شرایط مذکور برای مسافران عبوری با توقف صدق نمی نماید.

* این بخشنامه از روز سه شنبه 23 تیرماه قابل اجرا است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1707

به "جدیدترین مقررات سفر به ترکیه در دوره شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مقررات سفر به ترکیه در دوره شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید