تکلیف زمان برگزاری کلاس درس در کشور تعیین شد، ساعت آغاز مدارس شناور نمی گردد

به گزارش واندر هنگر، چند روزی است در سایت ها و کانال های خبری صحبت از شناورسازی ساعت کار مدارس می گردد. همین والدین شاغل را دچار دلواپسی نموده که اگر این موضوع محقق گردد، قطعا برای رفت وآمد فرزندشان به مدرسه دچار مشکل می شوند.

تکلیف زمان برگزاری کلاس درس در کشور تعیین شد، ساعت آغاز مدارس شناور نمی گردد

گروه خانواده-مژگان مهرابی:درست مثل سال گذشته که طرح شناورسازی ساعت کار مدارس در تهران اجرا شد و نتیجه اش، بلبشویی بود که در خانواده ها راه افتاد. پدر و مادرها نمی دانستند باید چه نمایند و بیشتر از همه دانش آموزان به دردسر افتاده بودند. با شایع شدن این خبر آن هم در آستانه سال تحصیلی تازه، سراغ محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش رفته ایم.

ساعت شروع کلاس درس

از قدیم رسم بود در همه جای ایران، مدرسه ها در دل روستا یا شهر همه سر ساعت7 شروع می شد، اما در سال گذشته طرح شناورسازی ساعت مدارس در تهران اجرا شد و همین بی نظمی به راه انداخت. اگرچه طرح اجرا شده برای کنترل ترافیک بود، اما بازتاب خوبی نداشت. سال جاری هم از چند هفته پیش شایعه شد که قرار است مثل سال گذشته طرح شناورسازی مدارس اجرا گردد. اما محمد مهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش این خبر را تأیید نکرد. او برای آرامش خیال خانواده درباره این موضوع شرح می دهد: ساعت شناور برای مدارس نداریم. کلاس درس مدارس ابتدایی در ساعت 8 و کلاس درس مدارس متوسطه رأس ساعت 7:30 شروع می گردد. البته برنامه صبحگاهی را باید درنظر داشت که معمولا نیم ساعت قبل از شروع کلاس ها انجام می گردد.

طرح شناورسازی ساعات مدارس

کاظمی می افزاید: تصمیم درباره شناورسازی ساعت شروع به کار مدارس در استان ها از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می گردد؛ یعنی هر استان با توجه به آب و هوای اقلیم خود می تواند ساعت شروع کلاس ها را مشخص کند. برخی از استان ها آب و هوای کوهستانی و سرد دارند و شاید اداره آموزش و پرورش آن تصمیم بگیرد مدرسه دیرتر شروع گردد. یا استانی آب و هوای گرم دارد و اداره آموزش و پرورش آنجا ساعت رفت وآمد بچه ها را زودتر مشخص می نماید. البته طرح شناورسازی ساعت مدارس در استان ها، هنوز از سوی مجلس تصویب نشده و به گفته کاظمی تا زمان تأییدشدن آن قانون وقت برگزاری کلاس ها در همه جای کشور یکسان است.

جشن شکوفه ها

از دیگر اقدامات ستاد بازگشایی مدارس، برگزاری جشن شکوفه هاست؛ جشنی که برای دانش آموزان پایه اول درنظر گرفته شده و هر سال روز آخرشهریورماه برگزار می گردد. به باور کاظمی، جشن شکوفه ها، برنامه شاد و مفرحی است که برای پایه اولی ها اجرا می گردد تا خاطره خوشی از ورود به دبستان تجربه نمایند. او می گوید: سال جاری یک میلیون و700هزار دانش آموز کلاس اولی به مدرسه می روند؛ بچه هایی که تا چند روز پیش مشغول شیطنت و بازی بودند، حالا خود را برای ورود به یک دوره تازه از زندگی آماده می نمایند. رئیس ستاد بازگشایی مدارس ادامه می دهد: در واقع، حضور دانش آموزان در جشن شکوفه ها رسمی هرساله است تا دانش آموزان و والدین از نزدیک با محیط مدرسه، کلاس و معلم آشنا شوند و با آرامش و روحیه ای شاد سال تحصیلی خود را شروع نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2275

به "تکلیف زمان برگزاری کلاس درس در کشور تعیین شد، ساعت آغاز مدارس شناور نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف زمان برگزاری کلاس درس در کشور تعیین شد، ساعت آغاز مدارس شناور نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید